مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجانغربی گفت: تهیه و تدوین بسته اولویتها و فرصتهای سرمایهگذاری اصلیترین گام در جهت جذب و هدایت سرمایهگذاران خارجی به منظور سرمایهگذاری در بخش گردشگری است.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه آذربایجان غربی، داود غفارپور در جلسه بررسی راههای جذب سرمایهگذار برای مناطق نمونه گردشگری با اشاره به ظرفیتها و پتانسیلهای بالای استان در بخش گردشگری گفت: متاسفانه بخش گردشگری در سیاستگذاریهای توسعه ای استان مغفول مانده است که باید آمادگی مرکز خدمات سرمایه گذاری در معرفی اولویتها و فرصتهای سرمایهگذاری بخش گردشگری استان و همچنین پیگیری مسائل و مشکلات قانونی پیش روی این بخش فراهم شود.
وی تهیه کتاب راهنمای سرمایهگذاری با هدف تسهیل و تسریع در ارائه خدمات و مجوزهای موردنیاز سرمایهگذاران را از دیگر اولویتهای کاری مرکز خدمات عنوان کرد و خواستار ارائه اطلاعات مزبور از سوی اداره کل میراث فرهنگی شد.
در این جلسه جلیل جباری -مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی- به تعیین 58 منطقه گردشگری در استان و تهیه مطالعات امکان سنجی برای 42 منطقه نمونه گردشگری استان اشاره و توضیحاتی در خصوص برنامههای دستگاه مربوطه در خصوص موضوع سرمایهگذاری ارائه کرد.
جباری ادامه داد: در این راستا باید تکلیف این مناطق و سرمایهگذاران علاقمند به این حوزه، مشخص شود و دستگاههای متولی هم عملا باید نشان دهند که مصمم به تسهیل و آسانسازی شرایط سرمایهگذاریاند و سعی میکنند زمینه و بستر لازم را در مناطق نمونه گردشگری استان، فراهم کنند.
وی ادامه داد: دستگاههای اجرایی مرتبط با هدف حمایت و همکاری؛ در راستای توسعه صنعت گردشگری، باید شرایط سهل و قابل قبولی به خصوص در زمینه واگذاری اراضی مربوطه به سرمایهگذاران خارجی داشته باشند، تا این امر مشوقی برای جذب و نگاهداشت سرمایهگذاران این حوزه شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی تاکید کرد: با توجه به ظرفیت بالای استان در زمینه توسعه صنعت گردشگری، باید زمینههای لازم برای جذب سرمایهگذار و فراهم آوردن زیر ساختهای لازم در راستای توسعه صنعت گردشگری و جذب گردشگر داخلی و خارجی انجام شود.
جباری با ارائه نسخهای مدون از مطالعات امکانسنجی منطقه نمونه گردشگری آبشار سوله دوکل به مرکز خدمات سرمایهگذاری در جهت مطالعه و بهرهبرداری گفت: آبشار سوله دوکل با برآورد سرمایه بالغ بر 127 میلیارد ریال، آماده واگذاری به سرمایهگذار است.
ایشان نبود سرمایهگذاریهای بخش خصوصی، ضعف در تبلیغات و اطلاع رسانی جاذبههای طبیعی، فقدان امکانات رفاهی و مراکز اسکان موقت برای مسافران و دسترسی نداشتن به جادههای استاندارد و وسائل حمل و نقل عمومی را، از موانع سد راه توسعه اکوتوریسم در آذربایجان غربی عنوان کرد.
در این جلسه، راههای تشریک مساعی دو دستگاه در رابطه با جذب سرمایهگذاران خارجی برای مناطق نمونه گردشگری استان آذربایجان غربی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
به گزارش ایسنا، در آذربایجان غربی بیش از 120 جاذبه گردشگری طبیعی و شاخص چون آبشار سوله دوکل، دریاچه طبیعی مارمیشو، آبشار شلماس و غار سهولان وجود دارد که از این لحاظ این استان را از نظر جاذبههای گردشگری طبیعی و مبحث اکوتوریسم، جزء پنج استان برتر کشور قرارداده است.
انتهای پیام