تجمع اعتراضی یمنی‌ها در مقابل مقر سازمان ملل در صنعا

مردم یمن با برگزاری تجمع اعتراض‌آمیز در مقابل مقر سازمان ملل در صنعاء، ادامه حملات عربستان و آمریکا به این کشور و محاصره آن را محکوم کرد.

مردم یمن با برگزاری تجمع اعتراض‌آمیز در مقابل مقر سازمان ملل در صنعاء، ادامه حملات عربستان و آمریکا به این کشور و محاصره آن را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری سبأ نت یمن، شرکت کنندگان در این تجمع اعتراضی از جناح‌ها و گروههای سیاسی، نهادهای جامعه مدنی، سندیکاها، چهره‌های رسانه‌ای، حقوقی و اقتصادی و همچنین سازمان ملل و شورای امنیت خواستند کشورهای عضو ائتلاف عربی را برای توقف حملات و لغو محاصره یمن تحت فشار قرار دهند.

شرکت کنندگان جامعه جهانی را مسئول کشتارها و نقض حقوق بشر در یمن دانستند.

در این تجمع، صادق ابو شوارب، عضو کمیته عالی انقلاب یمن تاکید کرد: خون یمنی‌هایی که به دست عربستان به زمین ریخته می‌شو، هرگز هدر نخواهد رفت و این جنایات در طول زمان باقی خواهند ماند و مسئولان این جنایات چه زود چه دیر محاکمه خواهند شد.

ابوشوراب افزود: جنایاتی که تروریست‌ها مرتکب می‌شوند نیز بخشی از جنایات عربستان است که مردم یمن شلیک موشک بمباران جنگنده‌ها و محاصره می‌کشد. این جنایات تمامی اسناد و قوانین بین المللی و انسانی را نقض کرده‌اند. این عضو ک میته عالی انقلاب یمن در ادامه آغاز تحقیقات بین المللی درباره جنایات دشمن را خواستار شد و از جامعه جهانی خواست مسئولیت خود در توقف جنگ و لغو محاصره زمینی، هوایی و دریایی یمن عمل کند.

همچنین معلمان و دانشجویان مرکز آموزشی شهر حجه نیز در اعتراض به جنایات عربستان وآمریکا و محکومیت این جنایات در این مرکز تجمع کردند.

تجمع کنندگان با اشاره به نقش جامعه جهانی در مقابله با این جنایات، بر لزوم تقویت مقاومت و ایستادگی در برابر این دشمن تاکید کرد و اعلام کردند که ادامه آموزش و تعلیم به عنوان یکی از نمادهای مقاومت ملی اهمیت بسیار دارد.

شرکت کنندگان در این تجمع از آزادگان جهان و سازمان‌های انسانی خواستند، به نقش انسانی و اخلاقی خود در مقابل این جنایات عمل کنند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۴ آذر ۱۳۹۴ / ۱۴:۳۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94092414057
  • خبرنگار : 71496