اولین واکنش روسیه به نشست ریاض؛

مسکو: شرکت‌کنندگان در کنفرانس ریاض نماینده تمامی مخالفان سوریه نبودند

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که گروه‌های مخالف سوری که در نشست ریاض شرکت کردند، نماینده تمامی مخالفان نبودند.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که گروه‌های مخالف سوری که در نشست ریاض شرکت کردند، نماینده تمامی مخالفان نبودند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری المیادین، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: گروه‌های مخالف سوری که در نشست ریاض شرکت کردند نماینده تمامی مخالفان نبودند و نمی‌توان تلاش آن‌ها را برای دادن این حق به خود که می‌توانند از جانب تمامی مخالفان سخن بگویند، پذیرفت.

در این بیانیه آمده است که مسکو آماده ادامه اقدام جمعی در چارچوب "گروه بین‌المللی حمایت از سوریه" با مشارکت تمامی طرف‌هاست تا موانع موجود بر سر راه روند سیاسی واقعی و فراگیر و بدون پیش شرط در سوریه برداشته شود.

در این بیانیه تاکید شده است: تمامی شرکت کنندگان در "گروه بین‌المللی حمایت از سوریه" یک اصل اساسی برای حل و فصل را قبول دارند و آن این است که مردم سوریه به تنهایی سرنوشت کشورشان را تعیین می‌کنند و باید کاملا به اجرای توافقنامه‌ها پایبند بود.

وزارت خارجه روسیه درباره برگزاری نشست آتی دوستان سوریه گفت: ما از خبر دعوت گروه (موسوم به) دوستان سوریه به نشست فوری در 14 دسامبر تعجب کردیم؛ گروهی که همواره خواهان سرنگونی دولت مشروع سوریه است. تلاش برای محدود کردن روند حل بحران سوریه به صورت انفرادی می‌تواند به روند حل و فصل بحران آسیب برساند.

گروه‌های مخالف سوری روز پنجشنبه نشست خود در ریاض پایان دادند. این نشست با هدف متحد کردن مخالفان و تقویت آن‌ها برای نشستن بر سر میز مذاکرات با نظام سوریه برگزار شد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۲ آذر ۱۳۹۴ / ۰۹:۵۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 94092212025
  • خبرنگار : 71516