یک استاد دانشگاه:

رهبر انقلاب در میان جوانان اروپایی طوفان فکری ایجاد کرد

یک استاد دانشگاه گفت: طوفان فکری که رهبری در میان جوانان اروپایی ایجاد کرده است یک تهاجم فرهنگی و فکری به تفکر استعماری غرب است و رهبری با قوت منطق و قدرت واقعیات تاریخی همه انسان‌ها را مردم و به خصوص جوانان را به بازخوانی کارنامه غرب فراخواندند.

یک استاد دانشگاه گفت: طوفان فکری که رهبری در میان جوانان اروپایی ایجاد کرده است یک تهاجم فرهنگی و فکری به تفکر استعماری غرب است و رهبری با قوت منطق و قدرت واقعیات تاریخی همه انسان‌ها را مردم و به خصوص جوانان را به بازخوانی کارنامه غرب فراخواندند.

میکائیل جمال‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان‌شرقی، با بیان این‌که «فرهنگ نامه‌نویسی به افراد، شخصیت‌ها و مردم سایر کشورها توسط رهبران ما رایج بوده و هست»، گفت: امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بر اساس شرایط روز جهان نامه‌هایی را به برخی از روسا و جریانات نوشته و ارسال کرده و می‌کنند که نامه امام(ره) به گورباچف، رهبر شوروی از این دست نامه‌هاست که 24 سال پیش امام(ره) طی این نامه شکست مارکسیسم را اعلام کردند و گورباچف را دعوت به مطالعه اسلام و علوم اسلامی کردند.

وی افزود: بعد از دو دهه پوتین با به دست گرفتن کتاب مقدس قرآن و اعلام این‌که ما پیام شما را شنیدیم به ملاقات رهبری می‌آید و امروز این قرآن بیانگر پذیرش پیام حضرت امام(ره) است.

وی ادامه داد: رهبری نیز مدت ‌ا پیش برای جوانان آمریکایی و اروپایی نامه ای نوشتند و قاطبه جوانان را به تفکر و تامل در تمدن غرب و کارنامه آنان دعوت کردند و آنان را نسبت به راه‌اندازی انواع جنگ‌ها، کشت و کشتارها، برده داری‌ها و استعمار و بسیاری از اقدامات سیاه غرب در دنیای فعلی و خساراتی که همه مسلمانان از تمدن استعماری غرب متحمل شده اند، روشنگری کردند.

جمال‌پور با اشاره به نامه دوم رهبری به جوانان اروپایی تاکید کرد: رهبری این نکته مهم را مد نظر داشتند که ایشان از سیاستمداران و نخبگان غربی مایوس هستند و به زعم ایشان تنها گروهی که می توانند نسبت به اصلاح وضع موجود اقدام کنند جوانان هستند.

وی افزود: رهبری این ظرفیت بزرگ و قابلیت آینده ساز را در جوانان اروپایی مشاهده می کنند که آن‌ها توانایی شناخت اسلام و اقدامات سیاستمداران را دارند و می‌تواند در زمینه راه‌اندازی گروه‌های خشن در راستای ایجاد موج اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی اقدامات اصلاحی انجام دهند.

وی افزود: نامه رهبری، نامه همه مردمان و زجر کشیدگان تاریخ معاصر اعم از مسلمان و غیرمسلمان است و البته باید توجه داشت که این پیام ها همانند نامه امام(ره) در اندک زمان آتی جواب مورد انتظار از سوی جامعه مخاطب داده خواهد شد.

این استاد دانشگاه گفت: انسان‌های منصف و جوانان موقعیت‌شناس و حقیقت‌پذیر در این زمینه به تلاش‌هایی روشنفکرانه روی خواهند آورد و در زمینه محورهای مختلف نامه اقدامات متناسب انجام خواهند داد. فرهیختگان و نخبگان دانشگاهی کشور نیز در این زمینه باید دست به تلاش‌ها و اقداماتی کارساز بزنند.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۲۰ آذر ۱۳۹۴ / ۱۴:۲۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94092011516
  • خبرنگار :

برچسب‌ها