تاکید استاندار خوزستان بر ایجاد فضای مشارکت حداکثری در انتخابات

استاندار خوزستان با بیان این‏که باید تمرین دموکراسی کرد، گفت: باید فضای مشارکت حداکثری در انتخابات را ایجاد کرد.

استاندار خوزستان با بیان این‏که باید تمرین دموکراسی کرد، گفت: باید فضای مشارکت حداکثری در انتخابات را ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار ی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، عبدالحسن مقتدایی در همایش منطقه‏‌ای آموزشی و توجیهی انتخاباتی برای فرمانداران استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد که در اهواز برگزار شد، با اشاره به فعالیت‏ عمرانی استان، اظهار کرد: علی‌رغم محدودیت‏‌های مالی در تمام کشور پروژه‏‌ها و اقدامات عمرانی خوبی در استان در حال انجام است و با همکاری، همفکری و تلفیق امکانات معطل موجود می‏توان امکانات و شرایط جدیدی را خلق کند.

ی با بیان این‏که در فصل انتخابات هستیم، افزود: پس از انقلاب همواره تلاش شده با استفاده از خلاقیت و ابتکار، عوارض و نیازها برطرف شود. یکی از کارهایی که باید در کشور بهتر از مشابه خارجی آن انجام شود، تمرین دموکراسی و احقاق حقوق شهروندی است‏. حقوق مردم در انتخابات حق کسانی است که رأی می‏‌دهند .

استاندار خوزستان تصریح کرد: جامعه‏ ای که شرایط آن با یک تصمیم‏‌گیری تغییر می‏‌کند، به معنای آن است که هنوز پایه‏ های عقلانی و فکری این جامعه برای رسیدن به رأی و نظر، تکامل پیدا نکرده است. بنابراین باید تمرین دموکراسی کرد. باید تمرین کنیم که حتی اگر از کسی تنفر داریم اما حق او را بدهیم.

مقتدایی با بیان این‏که باید همه از حقوق برابر و یکسان برخوردار باشند، گفت: تمام انتخابات در هر روز متفاوت است. شرایط زمانی و نیاز جامعه در دوره تغییر می‌کند. عمده انتخابات قابل پیش‌بینی نبود و شرایط خاصی حاکم بود.

وی عنوان کرد: اکنون نیز در انتخابات مجلس و مجلس خبرگان رهبری شرایط تغییر کرده است. جمعیت نیز متفاوت است و نسل‏‌های گذشته جای خود را به نسل‏‌های جدید داده‌اند و شرایط نسل‏‌های جدید خاص است. باید نهایت مراقبت را کرد که فضای مجازی بر انتخابات تأثیر نگذارد.

استاندار خوزستان گفت: کسانی که قانون را اجرا می‏‌کنند اگر بر مباحث فرهنگی، اجتماعی و سیاسی تسلط نداشته باشند، ممکن است در اجرای آن دچار مشکل شوند.

مقتدایی بیان کرد: شرایط بر انتخابات تأثیر دارد. ممکن است اکنون بحث اشتغال در شهرهای کوچک تأثیری بسیار برای کاندیداهای انتخابات داشته باشد. فضای هر شهرستان و استان با یکدیگر متفاوت است و بنابراین به موضوعات فرهنگی و اجتماعی هر منطقه باید دقت کرد.

وی با بیان این‏که مجلس تعیین‏ کننده و تأثیرگذار است، عنوان کرد: مجلس زمانی در رأس امور خواهد بود که خود بتواند خود را بسازد؛ اگر خروجی انتخابات یک مجلس با اخلاق نباشد به معنایی باخت ملت است.

استاندار خوزستان گفت: باید کسانی که اثر مثبت در حضور و مشارکت حداکثری دارند را تقویت کرد و اگر شخصیت‏‌های تأثیرگذاری وجود دارند که آرا و فضا را به سمت غیرارزشی هدایت می‏‌کنند، باید از هم‏ اکنون شناسایی و مهار شوند‏، این وظیفه هیات‌های اجرایی است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۸ آذر ۱۳۹۴ / ۱۷:۰۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94091811073
  • خبرنگار :