شرکت عربستانی "عرب‌ست" پخش شبکه المنار لبنان را متوقف کرد

شبکه المنار لبنان اعلام کرد که عربستان پخش این شبکه را از ماهواره‌های خود متوقف کرده است.

شبکه المنار لبنان اعلام کرد که عربستان پخش این شبکه را از ماهواره‌های خود متوقف کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شبکه المنار لبنان با اعلام این خبر تاکید کرد: "شبکه المنار یک شریک واقعی است که تجاوز صهیونیست‌ها آن را به سکوت وانداشت و کینه‌های جاهلی نیز موجب سکوت آن نخواهد شد. "

رمزی جریج، وزیر اطلاع رسانی لبنان نیز اعلام کرد که عربستان به این وزارتخانه تصمیم خود را برای توقف پخش شبکه المنار اعلام نکرده است و این مساله توسط مسئولان وزارت مخابرات پیگیری می‌شود.

شبکه المیادین نیز همبستگی خود را با شبکه المنار لبنان اعلام و تاکید کرد که پافشاری بر هدف قرار دادن شبکه‌های لبنانی بیانگر سیاست خطرناک عربستان است.

شبکه المیادین از رسانه‌های عربی و جهانی خواست تا به شکل جدی دنبال یک استراتژی جدید و جایگزین باشند.

وزارت اطلاع رسانی سوریه نیز اعلام کرد که توقف پخش شبکه المنار لبنان ادامه روش سرکوبگرانه عربستان علیه رسانه‌ها و تفکر آزاد و روشن و فرهنگ مقاومت است.

عمران الزعبی، وزیر اطلاع رسانی سوریه در گفتگوی تلفنی با شبکه المنار لبنان گفت: تصمیم شرکت "عرب ست" برای توقف پخش شبکه المنار از ماهواره‌های خود تصمیمی سیاسی و مخالف با قرادادهای امضا شده با اداره این شرکت است.

وی گفت: چنین تصمیمی از سوی شرکتی که تحت سیطره نظام عربستان است پیش بینی می‌شود چراکه پیشتر نیز با چنین تحریم هایی رسانه ملی و رسمی را مجازات کرده بود و همچنین زمانی که شبکه المنار در معرض چنین اتفاقی از سوی فرانسوی‌ها و قطع پخش آن از ماهواره‌های اروپایی قرار گرفت.

الزعبی تاکید کرد: نظام عربستان و نظام‌های دیکتاتوری که تفکر روشن و متمدن را قبول ندارند چنین واکنشی نشان می‌دهد و با چنین تفکری مقابله می‌کنند؛ چراکه تحمل نقد و جدل درباره اشتباهاتشان را ندارند یا نمی‌خواهند شاهد رسوایی جنایت‌ها و کشف روابطشان با اسرائیل یا دشمنان اسلام باشند.

وی گفت: قانون و ضوابط نزد این‌ها هیچ ارزشی ندارد اگر آن‌ها به این مسائل اهمیت می‌دادند به کشور دوست و همسایه خود تجاوز نمی‌کردند و تروریسم را در سوریه و عراق به سلاح و پول مجهز نمی‌کردند.

الزعبی خاطرنشان کرد: زمانی که اشغالگران صهیونیست مقر شبکه المنار را در زمان حمله به لبنان در سال 2006 هدف قرار دادند و زمانی که فرانسه پخش این شبکه را قطع کرد؛ فرانسه‌ای که حامی اصلی اشغالگری اسرائیل است پس از این اتفاقات طرفی می‌آید که خود را عرب و مسلمان فرض می‌کند، اما دست به همان اقدام می‌زند پس این بخشی جدایی ناپذیر از سیاست اسرائیل در قبال این شبکه است.

وی گفت: زمانی که پخش این شبکه قطع می‌شود اسرائیل جشن می‌گیرد و همین کافی است تا بدانیم که این اقدام عربستان اقدامی "ظالمانه" و "غیر اخلاقی" بوده است. ماهواره "عرب ست" یک ماهواره سیاسی است که تحت لوای روابط اسرائیل، عربستان و ترکیه و سازمان اطلاعات آمریکا و دستگاه‌های دیگر قرار دارد چراکه روشی که عرب ست با آن اداره می شود کاملا سیاسی است.

جنبش انصارالله یمن نیز ضمن اعلام همبستگی خود با شبکه المنار اقدام عربستان را هدف قرار دادن روشمند شبکه‌هایی دانست که مخالف طرح استعماری هستند.

پیشتر نیز عربستان پخش شبکه المیادین از ماهواره عرب‌ست را که مقر هیات مدیره شرکت آن در ریاض است، متوقف کرد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۴ آذر ۱۳۹۴ / ۰۹:۳۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94091407721
  • خبرنگار : 71516