اولین نشست هماهنگی مصر و عربستان / وزیر دفاع عربستان: قاهره و ریاض منافع مشترکی دارند

جانشین ولیعهد عربستان با اشاره به نقش قدرتمند و اطمینان‌بخش مصر در منطقه بر تلاش مشترک دو کشور برای مقابله با چالش‌های منطقه تاکید کرد.

جانشین ولیعهد عربستان با اشاره به نقش قدرتمند و اطمینان‌بخش مصر در منطقه بر تلاش مشترک دو کشور برای مقابله با چالش‌های منطقه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه رای‌الیوم، محمد بن سلمان، وزیر دفاع عربستان و جانشین ولیعهد این کشور در اولین نشست شورای هماهنگی مصر و عربستان در ریاض گفت: جایگاه قدرتمند مصر به کل منطقه اطمینان‌خاطر می‌بخشد. دو کشور مصر و عربستان با توجه به منافع مشترکی که دارند، برای مقابله با چالش‌های منطقه با یکدیگر هماهنگ هستند.

محمد بن سلمان همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های اقتصادی، تجاری و توسعه‌ای به ویژه در بخش‌های نفت، انرژی، کشاورزی و سرمایه‌گذاری را بسیار بزرگ توصیف و تاکید کرد: نشست‌های امروز بر منزله رکن مهمی برای تعیین چارچوب‌ها برای آغاز روابط در آینده نزدیک است.

شریف اسماعیل، نخست‌وزیر مصر در این نشست گفت: چالش‌هایی که منطقه با آن مواجه است، نیازمند هماهنگی جدی دو کشور برای ایجاد ثبات در منطقه است.

نخست‌وزیر مصر تاکید کرد: برگزاری نشست دیروز در ریاض نشان‌دهنده اهمیت بسیاری است که دو طرف به روابط تاریخی خود می‌دهند و مصر آغوش خود را برای همکاری با عربستان و تمامی زمینه‌ها باز کرده است.

کمیته هماهنگی مشترک دو کشور نیز با برگزاری نشست این کمیته در 13 دسامبر جاری در قاهره موافقت کرد.

ریاست هیات عربستان را عصام بن سعید، وزیر کشور عربستان و عضو پارلمان این کشور برعهده خواهد داشت و ریاست هیات مصری برعهده اشرف سلیمان، وزیر سرمایه‌گذاری مصر خواهد بود.

دو طرف در ادامه این نشست بر آمادگی تلاش مشترک خود برای اجرای طرح‌ها، پروژه‌ها، توافقنامه‌ها و برنامه‌های اجرایی که در نشست آتی قاهره حاصل خواهد شد، تاکید کردند.

نخست‌وزیر مصر عصر روز چهارشنبه برای سفری دو روزه وارد ریاض شد.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۲ آذر ۱۳۹۴ / ۱۱:۴۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94091207118
  • خبرنگار : 71496