زاکانی: حل مشکلات با همگرایی و وحدت امکان‌پذیر است ‌

‌نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: برای حل مشکلات قطعا باید به سمت همگرایی و وحدت حرکت کنیم و به سمتی برویم که ظرفیت نیروهای مومن در کنار هم ظهور و بروز پیدا کند.

‌نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: برای حل مشکلات قطعا باید به سمت همگرایی و وحدت حرکت کنیم و به سمتی برویم که ظرفیت نیروهای مومن در کنار هم ظهور و بروز پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، علیرضا زاکانی سه‌شنبه شب در نشست مجمع اصول گرایان استان قم، در مسجد شهید مصطفی خمینی(ره)، با بیان اینکه مشکلات کشور به دست خودمان حل می‌شود افزود: هرچند باید از ظرفیت‌های جهانی استفاده کنیم اما تکیه اصلی ما باید بر توانایی‌های داخلی باشد و با هوشیاری از وابستگی به غرب بپرهیزیم.

وی در ادامه سخنان خود گفت: مجمع اصولگرایان قم، نیازمند یک الگو و چارچوبی است که این چارچوب توسط مقام معظم رهبری بیان شده است.

وی افزود: پس از حوادث کوی دانشگاه، رهبرمعظم انقلاب در جمع فعالان احزاب فرموند که این فعالان باید در چارچوب اسلام، انقلاب، امام و ولایت فقیه کار کنند و در کنار هم، جبهه دفاع از انقلاب را تشکیل بدهید.

نماینده مجلس گفت: ضد انقلاب‌ها در گذشته تصور می‌کردند که بهترین کار، تحریم انتخابات است ولی در حال حاضر به این نتیجه رسیدند که اتفاقا باید کار کنند و حاضر شوند تا نامزد مورد تایید آنها به نهادهای حکومتی رفته و تغییرات را ایجاد کند.

زاکانی بیان کرد: مقام معظم رهبری در جمع نیروهای انقلابی که جبهه دفاع از انقلاب را تشکیل دادند فرمودند که من با شما مخالفت نمی‌کنم اما جنس احزاب در ایران، جنس برگرفته از الگوی غربی است؛ لذا از این جهت امکان پاگیری و توسعه فعالیت برای آنها سخت است و پاسخ خود را در محیط ما نمی‌گیرند و فرمودند که حزب اسلامی دارای سه ویژگی است که نخستین ویژگی آن، راس فکور و تولیدگر است.

نماینده مجلس خاطرنشان کرد: رهبرمعظم انقلاب دومین شاخصه این حزب را بدنه اجتماعی سازمان‌دهی شده دانستند و سومین عنصر را ارتباط دو طرفه فعال معرفی کردند.

وی گفت: رهبرمعظم انقلاب فرمودند که اگر بتوانید از این جنس حزب ایجاد کنید قطعا موفق می‌شوید و بنده با این حزب موافق هستم و حزبی که برای بصیرت بخشی بوجود می آید، حزبی است که جامعه به آن نیاز دارد.

وی افزود: حزب، منشا قانونی دارد و در قانون اساسی دیده شده است و هم اکنون نیز 230 حزب فعال هستند؛ اکثریت احزاب دارای مجوز، غیر فعال هستند؛ به ویژه پس از قانونی که در مجلس مصوب شد، احزاب غیر فعال نمی‌توانند فقط با اسم و بدون فعالیت در انتخابات‌های مختلف شرکت کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس انواع نفوذ دشمن پس از برجام را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: دشمن از چند بخش در پی نفوذ است. یکی از سمت مردم یعنی با باورزدایی و تخریب اعتقادات می‌خواهد شرایط را به سویی ببرد که عقبه انقلاب خالی شود.

زاکانی ادامه داد: دیگری نفوذ در مجموعه‌های مدنی و احزاب است تا آنها را تبدیل به دست توانمندی برای توخالی کردن نظام کند و در نهایت نفوذ در نخبگان کشور است که با نزدیک شدن به آنها و دادن اطلاعات غلط، آنها را دچار اشتباه محاسباتی در اداره مملکت کند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۴ آذر ۱۳۹۴ / ۰۹:۴۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94090402525
  • خبرنگار :