یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: فرصت بررسی، هماهنگی، آموزش و پژوهش و گزارش برای اقتصاد مقاومتی تمام شده است و باید آنچه را که تا به حال دریافت کردهایم به عمل برسانیم.
نورالله حیدری در گفتوگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این که مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی بارها جان کلام را مطرح کردهاند، اظهار کرد: در مورد تحقق اقتصاد مقاومتی خلاء اجرایی داریم؛ چرا که ما از نظر مبانی فکری و تئوریک و کارشناسی یدی طولا داریم و دیگر زمان آن رسیده است که دریافتهایمان را به عرصهی عمل آوریم. البته ممکن است خالی از خطا نباشد، اما با شروع کار میتوانیم آثار و بازخوردهای آن را دیده و بررسی کنیم و به ادامه کار بپردازیم.
وی با بیان اینکه مجلس و قوه مجریه نباید بیش از این فرصت سوزی کنند، ادامه داد: همین اندازه پژوهش و دریافت و هماهنگی برای کار کافی است و باید به طور عملی کار را شروع کنند تا شاهد تحقق اقتصاد مقاومتی باشیم.
این فعال سیاسی با بیان اینکه یکی از عوامل اقتدار کشورها توسعه علم و فناوری در آنهاست، گفت: در گذشته قدرت و اقتدار یک کشور به سرباز و نیروی نظامی بود اما امروزه ثابت شده که اگر کشوری بخواهد درعرصه بینالمللی نقش آفرین باشد نیازمند علم و فناوری روز است.
حیدری خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم در جهان حرفی برای گفتن داشته باشیم و منویات درست انقلاب را صادر کنیم و اسلام را به عنوان دین برتر به جهان معرفی کنیم که در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران نماد برجسته نظام اسلامی در راه تحقق اسلام است هیچ بستری مهمتر از دانشگاهها و حوزه نخواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه دانشگاهها باید از پرداختن به متون خارجی پرهیز کنند مگر به اندازهای که از آنها الگو بگیرند و تولید واختراعی مختص به خود داشته باشند، گفت: باید همه توجه داشته باشند علم هیچگاه در انحصار یک جریان و گروه قرار نمیگیرد و ماهیت و ذات علم فراگیر بودن آن است.
حیدری در رابطه با حضور و فعالیت همه تشکلهای دانشجویی در فضای دانشگاهها گفت: اگر سلایق مختلف در دانشگاهها فعال شوند میدان رقابت به وجد میآید و میتوان از ظرفیت حضور جوانان و سلایق و دیدگاههای متفاوت برای شکوفایی دانشگاهها بهره گرفت.
این نماینده پیشین مجلس در پایان با تاکید بر این که علم منحصر به یک گروه نیست گفت: حضور تشکلهای مختلف باعث ایجاد رقابت سازنده شده و تشکلها با هماهنگی و همگرایی در حرکتها و فرایند منسجم و متشکل میتوانند به شکوفایی دانشگاهها کمک کنند.
انتهای پیام