دیدار معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان با هیأت بلندپایه جنبش حماس

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با هیاتی از رهبران جنبش حماس دیدار کرد که در این دیدار آخرین تحولات فلسطین و لبنان مورد بررسی قرار گرفت.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با هیاتی از رهبران جنبش حماس دیدار کرد که در این دیدار آخرین تحولات فلسطین و لبنان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، به نقل سایت اینترنتی النشره، در هیأت حماس موسی ابومرزوق، معاون خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و اسومه حمدان، مسؤول روابط خارجی این جنبش و علی برکه، نماینده حماس در لبنان و همچنین حسن حب‌الله، مسؤول پرونده فلسطین در حزب الله حضور داشتند.

در این دیدار نعیم قاسم، معاون دبیر کل حزب الله بر اهمیت مقابله با فتنه و عاملان آن تاکید کرد و گفت:‌ زمانی که ما درراستای وحدت ملی و اسلامی عمل کنیم و جهت گیری و اولویت ما مقابله با دشمن اسرائیلی باشد این مهم به موفقیت می‌انجامد.

وی افزود: آمریکا و کشورهای وابسته به آن در منطقه ما دست به اقداماتی می‌زنند که منابع و امتیازات منطقه ما را از بین می‌برد و بنا به منافع خود زندگی در منطقه را به جریان می‌اندازند اما برخورد با طرح ضد مقاومت که با آمادگی و جهاد و همکاری صورت گرفت، این طرح را به شکست کشاند و ما باید به صبر و پشتکار خود جهت چیدن ثمره پایداری و جانفشانی‌ها ادامه دهیم چرا که در این امر خیری برای مسأله اصلی ما که همان فلسطین است و نیز همچنین تشکیل دولت شراکتی در لبنان، وجود دارد.

در همین حال ابومرزوق نیز از سوی خالد مشعل و رهبران این جنبش به دبیر کل حزب الله لبنان و رهبران حزب الله و خانواده های شهدای انفجارهای اخیر جنوب بیروت تسلیت گفت.

دو طرف تاکید کردند که این اقدامات تروریستی با هدف منحرف کردن توجهات از مسأله فلسطین است و به دشمن صهیونیستی که دست به انواع کشتارها علیه مردم بی دفاع در قدس، کردانه باختری، نوار غزه و مناطق 1948 می‌زند است و در راستای اجرایی کردن سریال شهرک سازی ها و یهودی‌سازی ها و مصادره مابقی اراضی فلسطینی ها با حمایت آمریکا صورت می گیرد.

شرکت کنندگان در این دیدار خواهان حمایت از "انتفاضه قهرمانانه و حفاظت از آن" علیه طرح صهیونیستی و به کار بستن تمامی تلاش‌ها جهت یک پارچه سازی طرف‌ها و پایان دادن به دودستگی ها شدند و تاکید کردند که مسأله فلسطین از اولویت‌های مقاومت است که تنها راه برای آزادسازی سرزمین و مقدسات به شمار می آید.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱ آذر ۱۳۹۴ / ۱۶:۳۲
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 94090100675
  • خبرنگار : 71457