نائب رئیس کمیسیون بهداشت:

طرح نسخه الکترونیک ‌بازار دارو را مدیریت خواهد کرد

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: با اجرای طرح نسخه الکترونیک ، دست سودجویان و قاچاقچیان دارو و لوازم بهداشتی کوتاه می‌شود و بازار دارو نیز مدیریت و کنترل خواهد شد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: با اجرای طرح نسخه الکترونیک ، دست سودجویان و قاچاقچیان دارو و لوازم بهداشتی کوتاه می‌شود و بازار دارو نیز مدیریت و کنترل خواهد شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، حسن تامینی درباره تاثیرات طرح اجرای نسخه الکترونیک، اظهار کرد: این طرح که در اکثر کشورهای دنیا اجرایی شده، سبب تشکیل پرونده‌های الکترونیک و تعریف شناسه و کد برای تمامی افراد می‌شود، به طوری که مشخص می‌کند افراد پیش از این چه خدمات پزشکی را دریافت کرده و چه نوع بیماری‌هایی داشته‌اند، در حقیقت وضعیت بیماری و سلامت افراد شفاف‌سازی می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به مشکلات حوزه بهداشت و درمان بسیاری از حیطه‌های بهداشتی و درمانی نامشخص است، به ویژه در حوزه داروهای وارداتی یا تجهیزات پزشکی سوء استفاده‌های بسیاری انجام می‌گیرد.

وی گفت: با اجرای طرح نسخه الکترونیک، افراد از امکانات برابر برخوردار خواهند بود و علاوه بر آن دست سودجویان و قاچاقچیان دارو و لوازم بهداشتی کوتاه می‌شود.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان این‌که «داروی مورد نیاز بازار تنها از طریق داروهای داخلی تامین نمی‌شود»، تصریح کرد: قاچاق دارو و نوسانات نرخ دارو منجر به عدم مدیریت بازار دارو شده است، به نحوی که گاه بازار از دارویی اشباع شده اما به دلیل نفوذ برخی سودجویان مردم بدان دسترسی ندارند اما با اجرای طرح نسخه الکترونیک بازار دارو نیز مدیریت و کنترل خواهد شد.

وی مشکلات حوزه بهداشت و درمان را تنها مختص دارو ندانست و گفت: در حوزه تجهیزات پزشکی دست سودجویان باز است، همچنین متاسفانه کنترل و نظارت دقیقی بر در بیمارستان‌ها وجود ندارند، از همین رو هنوز نگرانی‌هایی در خصوص زیرمیزی‌ها وجود دارد.

وی تصریح کرد: آمار درست و دقیقی وجود ندارد تا از برطرف شدن زیرمیزی‌ها که برای آن 6 تا 7 برابر هزینه به حوزه پزشکی تزریق شد، اطلاع دهد اما اجرای طرح نسخه الکترونیک میزان دریافتی و مالیات پزشکان را مشخص خواهد کرد؛ لذا وضعیت کلی بهداشتی و درمانی و دارویی بیماران و پزشکان شفاف می‌شود.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۰ آبان ۱۳۹۴ / ۱۱:۲۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94082012097
  • خبرنگار :

برچسب‌ها