هاشمی‌نژاد خبر داد:

ائتلاف اصلاح‌طلبان و اعتدالیون در انتخابات مجلس دهم

مشاور رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت که اصلاح طلبان و جریان اعتدال در انتخابات آینده مجلس با یکدیگر ائتلاف خواهند کرد.

مشاور رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت که اصلاح طلبان و جریان اعتدال در انتخابات آینده مجلس با یکدیگر ائتلاف خواهند کرد.

حجت‌الاسلام سید حسین هاشمی نژاد با حضور در غرفه‌ی ایسنا در نمایشگاه مطبوعات در گفت و گویی اظهار کرد: پیش از این دو سه حزب از مجموعه اصلاح طلبان بیرون مانده بودند که اخیرا با دستور آقای خاتمی به عنوان رئیس جریان اصلاحات، حزب اعتدال و توسعه و یکی دو گروه دیگر نیز به جریان اصلاحات پیوستند. اگر سر سوزنی هم امکان داشت که دلواپسان بخواهند از این موضوع بهره‌برداری سیاسی کنند و اختلاف ایجاد کنند با درایت آقای خاتمی جلوی این توطئه گرفته شد.

وی افزود: قطعا جریان اصلاحات اعتدالیون و حامیان آقای هاشمی رفسنجانی در انتخابات آینده در یک جریان تحت عنوان اصلاحات وارد میدان می‌شوند وجدایی بین این گروه‌ها اتفاق نخواهد افتاد.

این فعال سیاسی با ابراز امیدواری نسبت به برگزاری انتخابات پرشور تصریح کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی همانطور که درجریان انتخابات ریاست جمهوری 92 نهایت تلاششان را انجام دادند و نتیجه آن ائتلاف بزرگ اصلاحات بود در انتخابات مجلس آینده نیز نقش آفرینی خواهند داشت تا ان‌شاءالله طیف‌های مختلف جریان اصلاح طلب همه در راستای یک هدف پیش بروند.

هاشمی‌نژاد با بیان اینکه اگر موانعی برای حضور اصلاح طلبان در انتخابات آینده ایجاد نشود اکثریت مجلس آینده با اصلاح طلبان خواهد بود، تصریح کرد: ما معتقدیم اصولگرایان در انتخابات آینده به هیچ وجه به وحدت و انسجام نخواهند رسید به ویژه این که پیش از این آقایان لاریجانی، ناطق نوری و مهدوی کنی در بحث این جریانات بودند و بااین وجود اصولگراها نتوانستند به وحدت برسند، چه رسد به این که در حال حاضر تعدادی از این افراد خود را کنار کشیده‌اند و برخی از دنیا رفته‌اند.

مشاور هاشمی رفسنجانی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که رای مردم را حق‌الناس خوانده بودند گفت: امیدواریم همان طور که فرمایش ایشان در انتخابات سال 92 ملاک عمل قرار گرفت در انتخابات آینده مجلس هم این موضوع رعایت شود و آنچه مورد نظر مردم است تحقق یابد.

وی با بیان اینکه اصلاح طلبان به رهبری سید محمد خاتمی به اتحاد، انسجام وهمبستگی دست می‌یابند افزود: ما از مردم می‌خواهیم با شور و هیجان در انتخابات شرکت کنند زیرا شرکت اکثریت مردم در انتخابات در ثبات انقلاب و کشور موثر است؛ همچنان که تاکنون هم حضور مردم در خنثی کردن توطئه‌ها موثر بوده است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۸ آبان ۱۳۹۴ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94081810749
  • خبرنگار : 71132