رئیس سازمان بسیج اساتید کشور:

عمق نفوذ ایران به دریای مدیترانه رسیده است

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: رفتار اصولی، عمق نفوذ ایران را به دریای مدیترانه برده است و همین رفتار اصولی مشکل آمریکا و انگلیس با ایران است.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: رفتار اصولی، عمق نفوذ ایران را به دریای مدیترانه برده است و همین رفتار اصولی مشکل آمریکا و انگلیس با ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، سهراب صلاحی در همایش استکبارستیزی، اظهار کرد: نقطه عطف رابطه ما با آمریکا از زمان کودتای 28 مرداد سال 32 و جریان ملی شدن صنعت نفت بود که از آن زمان تا سال 57 و حتی به اذعان خودشان در همه مقدرات کشور دخالت داشتند.

وی افزود: تا سال 57 و زمان انقلاب اسلامی که مردم برای تعیین حق سرنوشت خود به خیابان‌ها ریختند و به تعبیر میشل فوکو «برای اولین‌بار در خیابان‌های ایران تجلی حضور گسترده مردم را دیدم» و توانستند سرنوشت خود را تعیین کنند.

صلاحی تصریح کرد: هر چند بعد از آن آمریکا ساکت نماند و شاهد توطئه‌های بی‌شمار برای براندازی حکومت نوپای ایران از طریق روش‌های مختلف از جمله تلاش برای تجزیه‌طلبی داخلی، تحریک و حمایت عراق در قالب جنگ تحمیلی علیه ایران و حمایت‌های گسترده و در اختیار قرار دادن بمب‌های شیمایی به عراق بودیم.

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران کینه‌جو نیست، گفت: مشکل آمریکا و انگلیس عدم تحمل رفتار اصولی جمهوری اسلامی ایران است که باعث شده عمق نفوذ ایران را تا دریای مدیترانه پیش ببرد و اگر دولت‌های گذشته خوب عمل کرده بودند ما الان در جبل‌الطارق بودیم.

صلاحی با اشاره به پیشرفت‌های علمی کشور در چند سال اخیر که عده‌ای خودکم‌بین آن را نمی‌بینند، تصریح کرد: رشد 13 برابری علمی ایران و پیوند اعضا که در داخل کشور صورت می‌گیرد توهم نیست و اگر ما پیشرفت نداریم دلیل این همه درگیری‌ها از سوی آمریکا برای چیست؟

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه اهداف آمریکا در سیاست خارجی‌ خود دست‌یابی به یک قدرت هژمون است، تاکید کرد: در همین راستا تلاش دارد تا در منطقه خاورمیانه اسرائیل را تبدیل به یک ابرقدرت در امتداد قدرت خود کند که اشغال عراق نیز در همین راستا صورت گرفت، زیرا به دلایل گوناگون عراق باید مرکز عملیات آمریکا در خاورمیانه می‌بود.

صلاحی با اشاره به اهدافی که آمریکا از حضور خود در عراق عنوان کرده بود، خاطرنشان کرد: از بین بردن سلاح‌های کشتارجمعی، مبارزه با تروریست و ایجاد دموکراسی و گسترش حقوق بشر اهدافی بود که آمریکا برای حضور خود در عراق اعلام کرده بود و الان می‌بینیم نتایج آن سه میلیون کشته عراقی، آلودگی زیست‌محیطی عراق به‌دلیل استفاده از بمب ناپال و فسفر سفید که یکی از نتایج آن تولد 500 هزار نوزاد ناقص‌الخلقه بوده، است.

وی با اشاره به اینکه همه گوشه‌ای از حوادث زندان ابوغریب را می‌دانند، در حالی که تاریخ گواه خوش‌رفتاری ایران با اسرای دوران جنگ تحمیلی است، گفت: آیا آمریکا واقعا به‌دنبال حقوق بشر است، در حالی که با توجه به مدارک موجود و در راستای تبدیل شدن به قدرت جهانی، به دنبال تقسیم کشورهای جهان به بخش‌های کوچک است.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به عملکرد دولت یازدهم در دو سال اخیر، خاطرنشان کرد: این دولت با عملکرد خود در این دو سال نشان داد که ایران اهل صلح و دوستی و به دور از جنگ‌طلبی است، ولی دیدیم که موضع آمریکا چه بود. این در حالی است که ما با وجود مولفه‌های مهم از جمله رهبری مقتدر، مبانی ناب نظری، موقعیت ژئوپولتیک و ظرفیت مردمی می‌توانیم از قدرت منطقه‌ای به قدرت بین‌المللی تبدیل شویم.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۸ آبان ۱۳۹۴ / ۱۰:۰۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94081810501
  • خبرنگار :