یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

نماینده مجلس باید پاک‌دست و متخصص باشد

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: پاک‌دستی، تخصص، داشتن نگاه ملی و آشنایی با قوانین از ویژگی‌های یک نماینده مطلوب است.

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: پاک‌دستی، تخصص، داشتن نگاه ملی و آشنایی با قوانین از ویژگی‌های یک نماینده مطلوب است.

فرج کمیجانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره شاخصه‌های یک نماینده مطلوب مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یک نماینده مطلوب مجلس علاوه بر این‌که باید شرایط عمومی مصرّح در قانون را دارا باشد، حتما باید پاک‌دست بوده و به پاک‌دستی معروف باشد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: نماینده مجلس همچنین باید در یک رشته مورد نیاز مجلس، متخصص و صاحب نظر باشد. گاهی ضعف تخصص در نمایندگان مجلس دیده می‌شود و اعضای یک کمیسیون، تخصص لازم آن کمیسیون را ندارند یا این‌که نماینده در کمیسیونی که تخصص کافی را دارد، وارد نمی‌شود.

دبیرکل مجمع فرهنگیان ایران اسلامی در ادامه تاکید کرد: اگر انتخابات مجلس طبق قانون اساسی یا قانون انتخابات برگزار شود و همه افراد بتوانند در عرصه انتخابات حضور یابند، دیگر نوبت به نمایندگانی که تخصص کافی ندارند، نمی‌رسد و این افراد کم تخصص نمی‌توانند وارد مجلس شوند.

وی در ادامه با بیان شاخصه‌های یک نماینده مطلوب افزود: نماینده مجلس باید به قوانین اشراف داشته باشد و بتواند قوانین را به درستی بفهمد. همچنین نماینده باید نگاه ملی نسبت به قوانین داشته و فقط حوزه انتخابیه خود را در نظر نگیرد.

وی خاطرنشان کرد: نماینده همچنین باید از قواعد بین‌المللی و حقوق بین‌المللی اطلاعات و آگاهی کافی داشته باشد تا درک کند که چگونه و با چه سازوکاری منافع ملی کشور را تامین کند.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۱۵ آبان ۱۳۹۴ / ۱۱:۰۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94081508612
  • خبرنگار : 71480

برچسب‌ها