معاون اول رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی از قطعه نخست آزادراه تهران – شمال بازدید کرده و در جریان آخرین تحولات این پروژه قرار گرفتند.
به گزارش خبرنگار ایسنا، عصر امروز اسحاق جهانگیری در راس هیاتی با حضور وزیر راه و شهرسازی، محمد سعیدیکیا رییس سازمان بنیاد مستضعفان و سید حسین هاشمی استاندار تهران از کارگاه اجرایی قطعه نخست آزادراه تهران – شمال بازدید کردند.
در جریان این بازدید مهران اعتمادی مدیر عامل شرکت آزادراه تهران – شمال آخرین وضعیت قطعات مختلف این آزادراه را تشریح کرد و دربارهی آخرین وضعیت پیمانکاران در آن توضیحاتی ارائه داد.
طبق برنامه ریزیهای صورت گرفته بنیاد مستضعفان وعده داده تا حدود دو سال دیگر قطعه نخست این آزادراه را تحویل داده و در سالهای آینده نیز برنامهریزی دقیقی برای ساخت قطعات دو و سه این آزادراه صورت دهد.
قطعه نخست تهران – شمال تا پایان 95 افتتاح میشود
وزیر راه و شهرسازی در این بازدید با بیان اینکه قطعه یک آزاد راه تهران – شمال با سرعتی بالا پیگیری میشود تاکید کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته این قطعه تا پایان سال آینده (1395) زیر بار ترافیک خواهد رفت.
عباس آخوندی تصریح کرد: در حال حاضر مرحله لاینینگ تونل به وسیله 34 دستگاه قالب انجام میشود و ما روزانه 70 متر در این زمینه پیشروی داریم.
وی ادامه داد: در صورتی که همین روند ادامه داشته باشد طبق برنامهریزی های صورت گرفته قطعه نخست تا پایان سال آینده نهایی خواهد شد.
آخوندی با اشاره به نهایی شدن قرارداد ساخت این قطعه با بنیاد مستضعفان اظهار کرد: امیدواریم بنیاد طبق وعدهها در آینده ای نزدیک این قطعه را به پایان برساند.
به گفته وزیر راه و شهرسازی مشکلات موجود در مسیر این آزادراه به طور کلی حل شده و دولت تلاش میکند با اولویتی که به تکمیل شدن این پروژه میدهد، کار را نهایی کند.
امضای قرارداد 900 میلیارد تومانی با پیمانکاران ایرانی
مدیر عامل شرکت آزادراه تهران – شمال با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون پنج پیمانکار ایرانی در آزادراه تهران – شمال کار خود را آغاز کردند، اظهار کرد: حجم قرارداد این پیمانکاران ایرانی به 900 میلیارد تومان میرسد.
اعتمادی دربارهی آخرین وضعیت کار در قطعه نخست این آزادراه اعلام کرد: از سال گذشته با پیگیریهایی که انجام گرفت، پنج پیمانکار ایرانی در این بخش کار خود را آغاز کردند که برای آنها قراردادهایی با مبلغ 135، 125، 78 و دو قرارداد 95 میلیارد تومانی به امضاء رسید.
وی ادامه داد: خوشبختانه کار این پیمانکاران با قدرت ادامه داشته و در تلاشیم قطعه نخست را طبق برنامهریزیهای صورت گرفته به پایان برسانیم، زیرا این قطعه حدود 60 کیلومتر مسافت این مسیر را کم میکند و از اینرو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
مدیر عامل شرکت آزادراه تهران – شمال همچنین دربارهی آخرین وضعیت کار پیمانکار چینی در این آزادراه نیز گفت: از سال گذشته قرارداد پیمانکار چینی به حدود 70 میلیون دلار تقلیل یافت، اما آنها در حال حاضر به کار خود مشغولند و در حال تکمیل تونلهای نیمهتمام در این آزادراه هستند.
اعتمادی اضافه کرد: یکی از تونلهایی که در این قطعه کار بر روی آن ادامه داشت از اردیبهشتماه سال قبل آغاز شد و در مهرماه به پایان رسید که خوشبختانه حتی از زمان برنامهریزی نیز یک ماه جلوتر است.
وی دربارهی وضعیت قرارداد قطعه دوم این آزادراه نیز گفت: این قطعه از شهرستانک آغاز شده و تا پل زنگوله ادامه پیدا میکند که با توجه به ساخت تونل بزرگ 6400 کیلومتری البرز از نظر وضعیت کارگاهی به شدت پیچیده است. طول این مسیر 14 کیلومتر به اضافه حدود 6.5 کیلومتر تونل است که از نظر بلندای یکی از تونلها در کشور رتبه نخست را دارد.
مدیر عامل شرکت آزادراه تهران – شمال ادامه داد: با توجه به کمسابقه بودن این کار در کشور یک شرکت مشاوره ایتالیایی در یک مزایده بینالمللی برنده کار بر روی این تونل شد که امیدواریم در آینده نزدیک نتایج آن مشخص شود.
اعتمادی همچنین با اشاره به برنامهریزی چند ماه قبل برای ایمن سازی قطعه چهار آزادراه تهران – شمال اظهار کرد: خوشبختانه با برنامهریزی که صورت گرفت قطعه چهار آزادراه بیش از 95 درصد ایمنسازی را تجربه کرد که با هزینه 60 میلیارد تومانی صورت گرفته در طول کمتر از سه ماه امیدواریم این قطعه دیگر از نظر تامین ایمنی مشکلی نداشته باشد.
انتهای پیام