دی میستورا فردا در مسکو/نمایندگان دولت سوریه و مخالفان به زودی در مسکو دیدار می‌کنند

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که احتمالا هفته آتی نمایندگان دولت سوریه با مخالفان این کشور در مسکو نشستی برگزار خواهند کرد.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که احتمالا هفته آتی نمایندگان دولت سوریه با مخالفان این کشور در مسکو نشستی برگزار خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه و فرستاده رئیس‌جمهوری این کشور به خاورمیانه و آفریقا گفت: دیدار میان طرف‌های سوریه احتمالاً هفته آتی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد که مسکو از طیف گسترده‌ای از مخالفان دعوت خواهد کرد اما نمایندگان دولت سوریه همواره آماده هستند و برای چنین دیداری برنامه‌ریزی می‌شود. ما به زودی برای برگزاری این دیدار دعوت خواهیم کرد.

در همین حال، شبکه المیادین گزارش داد که دعوت‌نامه‌های مسکو برای حضور مخالفان شامل دعوت از خالد خوجه، رئیس ائتلاف مخالفان و حسن عبدالعظیم و هیثم مناع و قدری جمیل، از شخصیت‌های برجسته مخالفان و افراد دیگر می‌شود.

بوگدانف عنوان داشت که مسکو چندین بار میزبان نشست‌هایی برای تبادل‌نظر میان مخالفان و دولت سوریه بوده است و مسکو امیدوار است که این مذاکرات سازنده باشد.

وی افزود: این اقدامات ادامه تلاش‌های ما است تا سوری‌ها با یکدیگر دیدار کنند و درخصوص مسائل مطرح در دستور کار گفت‌وگو کنند و تماس‌هایی را با نمایندگان دولت داشته باشند.

بوگدانف گفت: موضوع این دیدار در دیدار سرگئی لاوروف (وزیر خارجه روسیه) و استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه مورد بررسی قرار می‌گیرد. در دستور کار این نشست مسائل جدیدی قرار دارد. این مسائل در وین مورد بررسی قرار گرفت و بر سر آنها توافق شد.

وی افزود: ما یک عنصر مثبت جدید را در اختیار داریم که آن سند وین است که در 30 اکتبر در وین تصویب شد.

از سوی دیگر بوگدانف عنوان داشت که مسکو منتظر شنیدن ارزیابی دی‌میستورا از نتایج سفرش به دمشق است.

وزارت خارجه روسیه نیز اعلام کرد که لاوروف فردا (چهارشنبه) چهارم نوامبر دیداری با دی‌میستورا خواهد داشت.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه تصریح کرد که موضوع اصلی این دیدار روند سیاسی در سوریه و آغاز مذاکرات واقعی میان دمشق و مخالفان سوری است.

پیشتر نیز دو نشست میان نمایندگان دولت سوریه و مخالفان این کشور در مسکو برگزار شده بود که به دلیل کارشکنی‌های مخالفان و نیز برخی طرف‌های بین‌المللی این مذاکرات انتظاراتی که از آن می‌رفت را برآورده نکرد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۲ آبان ۱۳۹۴ / ۱۲:۵۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94081207027
  • خبرنگار : 71457