سلیمی در نطق میان دستور،

همه باید در شرایط فعلی ملتزم به حفظ وحدت ملی باشند

نماینده مردم محلات در مجلس با تاکید بر حفظ وحدت ملی گفت: با توجه به نامه مهم رهبری لازم است که همه در حفظ وحدت ملی و داشتن صدای واحد التزام داشته باشند.

نماینده مردم محلات در مجلس با تاکید بر حفظ وحدت ملی گفت: با توجه به نامه مهم رهبری لازم است که همه در حفظ وحدت ملی و داشتن صدای واحد التزام داشته باشند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس با اشاره به 13 آبان روز مبارزه با استکبار، گفت:‌ این روز یادآور پرونده قطور دخالت و ظلم آمریکا به عنوان سردمدار استکبار علیه ملت ایران است. چگونه می‌توان کودتای 28 مرداد، سقوط هواپیمای مسافربری، ترغیب صدام علیه ایران و حمایت از تروریست‌ها را فراموش کرد؟

وی تصریح کرد: ‌13 آبان روز مرگ بر آمریکا، یعنی مرگ بر سلطه و تجاوز، وحشی‌گری و نفاق و دورویی است و چه ساده اندیشند کسانی که تصور می‌کنند ملت ما سیاهه ننگین آمریکا را فراموش خواهد کرد و چه خوش خیال هستند افرادی که تصور می‌کنند آمریکا از خوی تجاوزگری دست برداشته است.

این نماینده اصولگرای مجلس اظهار کرد:‌ امام (ره) تاکید می‌کرد تا آمریکا آدم نشود با او ارتباطی نخواهیم داشت. سوال این است که آیا امروز آمریکا آدم شده است؟ کنایه است از این که آیا از تعدی، غارت‌گری و کشتار دست برداشته است؟ قطعا اینگونه نیست. دخالت‌های آمریکا در کشورهای مختلف ناامنی و پریشانی را به ارمغان آورده است. نیم نگاهی به وضعیت اسف‌انگیز کشورها این مساله را نشان می‌دهد.

نماینده مردم محلات در مجلس در بخش دیگری از نطق خود اظهار کرد:‌ بعد از نامه‌ی تاریخی رهبری در مورد برجام، امید است آقایان درمقابل این نص متقن، تفسیر غیر متعارف نکنند و تأویلات عجیب و غریب به مثابه بهانه‌های بنی اسراییلی نگیرند.

وی تاکید کرد:‌ حفظ وحدت ملی و داشتن صدای واحد و نیز رصد اجرای الزامات مورد اشاره در این نامه مهم، از اموری است که همه باید به آن ملتزم باشند، زیرا نفوذ دشمن امری موهوم و خیالی نیست و ملت و رهبری ما اجازه چنین جسارتی را نمی دهند. در عین حال باید از کید دشمن غافل نبود. چه بسا ممکن است دردسر ایجاد کند.

سلیمی همچنین به مساله رکود و بیکاری و کاهش شاخص بورس اشاره کرد و گفت: معضلات اقتصادی نیازمند عزم ملی و هم داستان شدن همه قوا برای چاره جویی این مشکلات است و امید است تیم اقتصادی دولت با هماهنگی لازم به داد کشتی طوفان‌زده کشور برسد.

این نماینده اصولگرای مجلس همچنین تاکید کرد: در آستانه انتخابات قرار داریم و امید است که جریان‌های انتخابات با رعایت اصل امانت‌داری و بی‌طرفی عمل کنند؛ گرچه برخی گزارش‌های تایید نشده متاسفانه خبر از دخالت برخی لایه‌های میانی دولت در انتخابات دارد که این مساله منشاء بی اعتمادی مردم را فراهم می‌کند.

نماینده محلات درمجلس در پایان با اشاره به برخی از مسائل حوزه‌ی انتخابیه‌اش اظهار کرد: سه ماه از سیل محلات می‌گذرد اما اقدام لازم توسط مدیریت بحران برای پرداخت خسارت انجام نشده است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۲ آبان ۱۳۹۴ / ۱۲:۴۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94081207011
  • خبرنگار : 71290