دی میستورا خواستار آتش‌بس در سوریه شد

فرستاده سازمان ملل به سوریه خواستار برقراری آتش‌بس برای کمک به تلاش‌های دیپلماتیک با هدف پایان دادن به چهار سال و نیم جنگ در این کشور شد.

فرستاده سازمان ملل به سوریه خواستار برقراری آتش‌بس برای کمک به تلاش‌های دیپلماتیک با هدف پایان دادن به چهار سال و نیم جنگ در این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه پیش از ترک دمشق گفت: نتایج میدانی،‌ آتش‌بس و کاهش خشونت از اهمیت بسزایی برخوردار است.

فرستاده سازمان ملل اعلام کرد: دادن این احساس به ملت سوریه که گفت‌وگوهای وین بر خود سوریه نیز تاثیر دارد،‌ موجب تفاوت زیادی خواهد شد.

استفان دی میستورا آتش بس را بنا بر تلاش‌های دیپلماتیک صورت گرفته در وین با هدف پایان درگیری‌ها خواستار شد و گفت:‌ گروه‌های کاری ویژه همانند طرحی جدید برای حل بحران یکی از جوانب مذاکرات وین بودند.

او تاکید کرد که به دنبال آغاز نشست‌های گروه‌های کاری ویژه است و معتقد است که وزیر خارجه سوریه درمجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد که دولت سوریه جزئی از آن خواهد بود.

دی میستورا گفت: آنچه نیاز داریم رخ دادن برخی مسائل در واقعیت یعنی آتش بس و کاهش خشونت است. این دو موجب می‌شود ملت سوریه بیشتر به این مساله برسد که نشست وین تاثیرگذار بود.

فرستاده سازمان ملل گفت: جوانب مذاکرات وین را بررسی کردیم چون دولت سوریه و مخالفان در آن نشست حضور نداشتند. مهم است که تمامی سوری‌ها به نتایج نشست آگاه باشند و در آن مشارکت داشته باشند. وظیفه من عمل به این مهم است و من آن را انجام می‌دهم.

در همین حال، فرستاده سازمان ملل به سوریه روز یکشنبه در دمشق با وزیر امور خارجه سوریه نیز دیدار کرد. در این دیدار دی میستورا گزارشی دقیق از نشست‌های روزهای پنجشنبه و جمعه وین درباره بحران سوریه و نیز مهمترین نکاتی که در بیانیه مشترک این نشست‌ها آمده بود، ارائه کرد.

دی‌میستورا دو روز پس از کنفرانس گسترده وین درباره حل بحران سوریه وارد دمشق شد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۲ آبان ۱۳۹۴ / ۰۶:۳۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94081206621
  • خبرنگار : 71417