نماینده پیشین مجلس:

نماینده مجلس باید فرزند زمان خود باشد

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یک نماینده مجلس باید نسبت به ویژگی های جامعه ایران و همچنین ارتباطات کشور با جامعه جهانی و کشورهای منطقه، اشراف عالمانه‌ای داشته و فرزند زمانه خود باشد.

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یک نماینده مجلس باید نسبت به ویژگی های جامعه ایران و همچنین ارتباطات کشور با جامعه جهانی و کشورهای منطقه، اشراف عالمانه‌ای داشته و فرزند زمانه خود باشد.

جهانبخش محبی نیا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، درباره ویژگی های یک نماینده مطلوب برای مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یک نماینده باید درباره بخش‌های کلان از جمله اقتصاد ، سیاست ، فرهنگ، مدیریت و نحوه چرخش امور مملکت هم اطلاعات نظری و هم سوابق مدیریتی موفق داشته باشد.

وی افزود:‌یک نماینده علاوه بر توانایی‌های علمی لازم باید ویژگی های فردی مثبتی هم داشته باشد و برای خدمت به جامعه و مردم حوزه انتخابیه خود باید پاکدست بوده و سلامت نفس داشته باشد.

به گفته محبی نیا داشتن شجاعت و توانایی لازم برای فهم و به کارگیری محصول فهم خود در اصلاح جامعه یکی دیگر از ویژگی های نماینده مجلس است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: داشتن اطلاعات حقوقی، جامعه شناختی و علمی برای قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون نیز برای نماینده مجلس ضروری است . نماینده باید اطلاعات کافی از قانون اساسی قوانین عادی برنامه پنج ساله و سند چشم انداز داشته باشد.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یک نماینده برای آسیب شناسی قوانین باید مطالعات تطبیقی داشته باشد اظهار کرد: با این مطالعات و مقایسه کشور با کشورهای پیشرفته و عقب مانده می توان علل موفقیت یا ناکامی کشورها را متوجه شد و از آن تجربیات بهره برد.

وی همچنین با اشاره به اینکه گاهی دلالان و جناح ها از نماینده مجلس برای منافع فردی و جناحی خود بهره می برند گفت: این دلالان با نفوذ در نماینده ، او را به یک ابزار برای دستیابی به اهداف خود تبدیل می‌کنند. در واقع این جریان ها ، نماینده را از دست مردم حوزه انتخابیه خارج کرده و در اختیار خود می گیرند.

محبی نیا در پایان تاکید کرد: ضروری است که نمایندگان مراقب این افراد و جناح ها باشند تا به ابزاری برای این دلالان تبدیل نشوند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۱ آبان ۱۳۹۴ / ۰۹:۳۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94081105926
  • خبرنگار : 71480