مدیر جهاد کشاورزی زیرکوه:

‌باغداران محصول زرشک را با شاخه برداشت کنند

مدیر جهاد کشاورزی زیرکوه به باغداران شهرستان توصیه کرد: برای پیشگیری از زیان ناشی از تغییر احتمالی شرایط آب و هوایی به محصول زرشک آن را با شاخه برداشت و سپس در بارگاه‌های بهداشتی خشک کنند.

مدیر جهاد کشاورزی زیرکوه به باغداران شهرستان توصیه کرد: برای پیشگیری از زیان ناشی از تغییر احتمالی شرایط آب و هوایی به محصول زرشک آن را با شاخه برداشت و سپس در بارگاه‌های بهداشتی خشک کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه خراسان جنوبی، علیرضا بنی اسدی در کار گروه آب، کشاوزی و منابع طبیعی زیرکوه، میزان محصول خشک زرشک امسال را 3 هزار و 600 تن و سطح زیرکشت را سه هزار هکتار ذکر کرد.

وی افزود: ایران در عرصه تجارت جهانی بزرگترین تولید کننده زرشک و خراسان جنوبی تولید کننده عمده این محصول است، این استان نه تنها از نظر تولید بلکه به لحاظ خرید و فروش انواع زرشک پفکی در صدر قرار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی زیرکوه گفت: پیش بینی می‌شود در سال زراعی جاری از 14 هزار و 228 هکتار باغ‌های بارور استان 16 هزار و 500 تن محصول زرشک به ارزش یک‌هزار و 567 میلیارد ریال توسط 30هزار بهره بردار برداشت شود.

بنی‌اسدی با اشاره به اینکه شهرستان قاینات با 4 هزار و 56 هکتار باغ زرشک در صدر قرار دارد، افزود: واسطه‌ها هر کیلوگرم محصول زرشک را در محل تولید از باغدارا 28 هزار ریال خرید می‌کنند‌.

وی ادامه داد: در حال حاضر زرشک غیر روغنی در بازار بیرجند از قرار کیلویی 380هزار ریال به فروش می‌رسد.

بنی‌اسدی از وجود 670 منبع آبی در زیرکوه خبر داد که در هر ثانیه چهار هزار و 138لیتر آب از این منابع برداشت می‌شود که از مجموع منابع آبی شهرستان 346 رشته قنات، 198دهنه چشمه و بقیه چاه است.

وی ادامه داد: از مجموع قنات‌های شهرستان پنج رشته خشک شد که از این تعداد در سال جاری دو رشته احیا و مورد بهره‌برداری کشاورزان قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی زیرکوه خرید یک هزار و 700 تن محصول گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به قیمت تضمینی و توزیع 38 دستگاه تراکتور و 242 دستگاه تیلر را از دیگر فعالیت‌ها عنوان کرد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۶ آبان ۱۳۹۴ / ۱۵:۱۵
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 94080603336
  • خبرنگار :