آمادگی خوزستان برای مواجهه با بروز احتمالی مشکلات تنفسی پس از باران

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از آمادگی مجموعه تامین سلامت خوزستان برای مواجهه با بروز احتمالی مشکلات تنفسی در میان شهروندان استان پس از بارندگی‌ها خبر داد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از آمادگی مجموعه تامین سلامت خوزستان برای مواجهه با بروز احتمالی مشکلات تنفسی در میان شهروندان استان پس از بارندگی‌ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خوزستان، دکتر ایرج نظری اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن فصل پاییز و بارش باران و نزول رحمت الهی، ممکن است اتفاقاتی که در دو سال گذشته در خصوص مشکلات تنفسی برای هم استانی‌های عزیز به وجود آمد، بار دیگر اتفاق بیفتد.

وی افزود: به همین جهت تمام دست‌اندرکاران تامین سلامت مردم از جمله معاونت‌های درمان و بهداشتی دانشگاه و زیرمجموعه‌های مرتبط از جمله مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان، بیمارستان‌های تابعه و تمام تیم‌های پزشکی و پرستاری در آمادگی کامل برای مقابله احتمالی در این خصوص هستند.

نظری ادامه داد: تلاش بر این است که بتوانیم اگر اتفاقی پیش آمد به بهترین نحو خدمات لازم را ارائه کنیم. بیمارستان‌های گلستان و امام خمینی(ره) اهواز به عنوان بزرگترین بیمارستان‌های استان آمادگی کامل جهت پذیرش بیماران دچار تنگی‌نفس را دارند و سایر بخش‌های این بیمارستان‌ها در کنار بخش اورژانس، آمادگی کامل جهت تسریع در خدمت‌رسانی به مراجعان را دارند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز عنوان کرد: بیشتر افرادی که در سال‌های گذشته به دنبال نخستین بارندگی‌ها، دچار مشکلات و عوارض تنفسی شدند به نوعی سابقه بیماری‌های تنفسی را داشته‌اند و پس از بارش باران، سیستم تنفسی آنها تحریک شده و دچار مشکل شده‌اند. بنابراین ضروری است به منظور جلوگیری از وقوع اختلالات تنفسی، پس از اولین بارندگی‌ها، حتما با پزشک خود مشورت کرده و در صورت تشخیص و تجویز پزشک، به صورت پیشگیرانه شروع به مصرف دارو کنند.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت نکات پیشگیری‌کننده به منظور جلوگیری از ابتلا به بیماری تنفسی به دنبال بارندگی‌های آغازین، گفت: پرهیز از مواجهه با باران، بستن در‌ها و پنجره‌ها و به موقع مصرف کردن داروها در بیماران مبتلا به بیماری‌های تنفسی از مهم‌ترین نکاتی است که باید در این زمینه مورد توجه قرار گرفته و رعایت شود.

نظری اظهار کرد: مردم به ویژه کودکان، سالخوردگان و همچنین بیماران دارای مشکلات قلبی و ریوی در زمان وقوع نخستین بارش‌ها در صورت امکان از منزل خارج نشوند و در صورت ضرورت خروج از منزل، از ماسک معتبر برای جلوگیری ورود ذرات آلوده‌کننده به سیستم تنفسی استفاده کنند و در صورت احساس تنگی نفس، به سرعت خود را به نزدیکترین درمانگاه یا بیمارستان برسانند تا اقدامات درمانی لازم برای آنان انجام شود.

به گزارش ایسنا؛ در دو سال گذشته پس از نخستین بارندگی‌ها در استان خوزستان، تعداد زیادی از شهروندان خوزستانی در پی بروز مشکلات تنفسی به دلیل آلودگی هوا به اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کرده‌اند که رقم این بیماران در دو سال پیش به بیش از 5 هزار نفر در یک شبانه روز رسید.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۶ آبان ۱۳۹۴ / ۱۴:۴۳
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 94080603299
  • خبرنگار :