نجابت: مراجعه به معتمدین در سلامت انتخابات موثر است

یک نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی، مراجعه مردم به افراد مطمئن و معتمد در جریان انتخابات را در سلامت انتخابات موثر دانست.

یک نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی، مراجعه مردم به افراد مطمئن و معتمد در جریان انتخابات را در سلامت انتخابات موثر دانست.

حسین نجابت در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: اصل سیاست ایجاب می‌کند هر گروه و جریانی برای حضور در عرصه سیاست و انتخابات مواضعش را به طور شفاف اعلام کند، البته با توجه به اینکه ما حزب و تشکل جدی نداریم برخی حزب باد هستند و نگاه می‌کنند که شرایط چه می‌طلبد تا همان حرف را بزنند. بنابراین یکی از آفات انتخابات ما این است که افراد و احزاب شفاف صحبت نمی‌کنند و اگر هم صحبتی کنند به حرف‌هایشان پایبند نمی‌مانند و این یک آفت است.

وی افزود: در شهرهای بزرگ که لیست‌هایی مطرح است قدری روشن‌تر است که این لیست متعلق به چه جناح، فکر و رویکردی است اما در حوزه‌هایی که تنها یک نماینده دارند،‌ هر کس متناسب با سلیقه، قوم و محل خود اعلام موضع می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس درباره گروه‌های مرجع در انتخابات نیز خاطرنشان کرد: در همه دنیا مقام مرجعیتی وجود دارد که افراد برای انتخاب صحیح به آنها رجوع می‌کنند. در برخی جاهای دنیا شرکت‌ها و کمپانی‌ها و برخی جاها احزاب پشت اشخاص می‌ایستند. در کشور ما هم افراد معتمدی در قشر روحانیون وجود دارند که محل رجوع مطمئن و قابل اعتمادی برای مردم هستند.

نجابت ادامه داد: وجود افراد معتمد تا حدی به سلامت انتخابات کمک می‌کند زیرا این افراد برای رأی دادنشان حجت و دلیل دارند و کم هستند کسانی که خودشان بتوانند در همه ابعاد مختلف، حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را کنکاش کنند و به یقین برسند. این مراجعه به نهادها و افراد مورد اطمینان در همه دنیا هست و در کشور ما هم به طور سنتی روحانیون و افراد باسابقه و ریش‌سفیدان محل رجوع هستند و این یک نکته مثبت در انتخابات است.

این نماینده اصولگرای مجلس در پایان فضای سیاسی کشور را آشفته خواند و با بیان اینکه تعاریف مشخصی از اعتدال، اصلاح‌طلب، اصولگرا و تندرو وجود دارد، تصریح کرد: تا زمانی که این معانی شفاف نشود صحبت از تندرو، معتدل و کندرو کم لطفلی است. البته برخی تندروی‌ می‌کنند به این معنا که خلاف اخلاق رفتار می‌کنند اما بعضی‌ها از انقلاب دفاع می‌کنند و متهم به تندروی می‌شوند. تا زمانی که این ادبیات شفاف و دقیق نباشد نمی‌شود گفت چه کسی تندرو و چه کسی کندروست و در این فضای سیاسی آشفته اظهار نظر راجع به این مسائل پایگاه منطقی ندارد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۹ مهر ۱۳۹۴ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94072919155
  • خبرنگار : 71132