رئیس حوزه علمیه ولیعصر(عج) خرمدره:

اخلاص مهم‌ترین رمز ماندگاری نهضت عاشوراست

رئیس حوزه‌ی علمیه ولیعصر(عج) خرمدره گفت: اخلاص سیدالشهدا(ع) و یاران آن حضرت، مهم‏‌ترین عامل جاودانگی قیام حسینی است.

رئیس حوزه‌ی علمیه ولیعصر(عج) خرمدره گفت: اخلاص سیدالشهدا(ع) و یاران آن حضرت، مهم‏‌ترین عامل جاودانگی قیام حسینی است.

حجت‌الاسلام «علی امینی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی زنجان، با بیان این‌که عاشورا، سراسر مدرسه عشق است و آموزگار هدایت‌گر آن حسین بن علی(ع) است، افزود: این واقعه سترگ، در تاریخ بشری موجی ‏پدید آورد و مسلمان و غیرمسلمان را با ارزش‏‌های متعالی و مفهوم حیات هدف‌دار آشنا کرد.

وی با بیان این‌که درس‏‌هایی که از عاشورا می‌توان گرفت، در گفتار و کردار امام حسین(ع) و یارانش دیده می‏‌شود، اظهار کرد: هر اندازه که انسان‏‌ها با درس‏‌های نهفته در آن حرکت ‏خونین و ژرف آشناتر شوند، به‌همان میزان عزّتمند خواهند زیست و پایه‏‌های حکومت طاغوت‏‌ها را خواهند لرزاند.

این مسئول با بیان این‌که اخلاص سیدالشهدا(ع) و یاران آن حضرت، مهم‏‌ترین عامل جاودانگی قیام حسینی است، گفت: از زمانی که حضرت از مدینه حرکت کرد، تا مکه و سپس کربلا، بسیار کسان مدّعی با ایشان همراه شدند و به ظاهر خود را حسینی نشان دادند، اما هیچ‏‌کدام بر حرف خود نایستادند و در نهایت، سرور شهیدان را تنها رها کردند و تنها کسانی در این وادی مقاومت کردند که با نیروی اخلاص به جهاد در راه خدا ادامه دادند.

امینی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) مظهر تقوای الهی و نمونه اعلای وارستگی و پارسایی است و باید تقوای حقیقی را در مکتب حسینی بیاموزیم و آموزه‌های عاشورا را الگوی رفتارمان قرار دهیم.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۹ مهر ۱۳۹۴ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 94072919112
  • خبرنگار :