ورود نیروهای سودانی به یمن برای حمایت از ائتلاف متجاوز سعودی

با هدف شرکت در عملیات ائتلاف متجاوز سعودی در یمن، نیروهای سودانی به همراه تجهیزات و خودروهای نظامی به بندر عدن در این کشور رسیدند.

با هدف شرکت در عملیات ائتلاف متجاوز سعودی در یمن، نیروهای سودانی به همراه تجهیزات و خودروهای نظامی به بندر عدن در این کشور رسیدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، سمیر الحاج، سخنگوی نیروهای وفادار به عبد ربه منصورهادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن اعلام کرد که نیروهای سودانی وارد شهر "البریقه" در ساحل عدن شده و به ائتلاف عربی به رهبری عربستان برای انجام عملیات در یمن پیوستند.

سودان درحالی نیروهای خود را که تعدادشان بنا به گزارش شبکه "مارب پرس" به 300 سرباز و افسر نخبه می‌رسد، به یمن فرستاده که نهادهای بین المللی همواره بر لزوم عدم تشدید درگیری‌ها در یمن تاکید دارند و پیشتر از اعزام نیروهای قطری به یمن برای شرکت در عملیات ائتلاف انتقاد کردند.

احمد عسیری، سخنگوی ائتلاف متجاوز عربی نیز ضمن تایید این خبر مدعی شد: در به روی هر کشوری که خواهان کمک به "ثبات یمن" باشد باز است و کشورهایی که به ائتلاف پیوسته‌اند "در قبال یمن و امنیت این کشور احساس مسئولیت می‌کنند!"

عسیری گفت: بازسازی دستگاه‌های دولت نیاز به فعالیت منظم برای برقراری "امنیت" و مبارزه با "جرم و جنایت" دارد و همچنین کمک نیروهای دیگر کشورها را می‌طلبد.

پیشتر سودان برای اعزام نیرو به یمن جهت کمک به ائتلاف متجاوز عربی اعلام آمادگی کرده بود.

جنگ عربستان در یمن از مدت‌ها پیش آغاز شده است و عربستان تاکنون به هیچ یک از اهداف خود در این جنگ دست نیافته است و در این جنگ تنها تعداد زیادی از یمنی‌های بی گناه کشته شده‌اند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۶ مهر ۱۳۹۴ / ۰۹:۳۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94072616639
  • خبرنگار : 71516