زندگی «دیوید لینچ» کتاب می‌شود

«دیوید لینچ» کارگردان سرشناس «جاده مالهلند» برای نگارش کتاب زندگی‌اش با «کریستین مک‌کنا» روزنامه‌نگار معروف همکاری می‌کند.

«دیوید لینچ» کارگردان سرشناس «جاده مالهلند» برای نگارش کتاب زندگی‌اش با «کریستین مک‌کنا» روزنامه‌نگار معروف همکاری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فیلم زندگی دیوید لینچ با همکاری این فیلمساز سرشناس و کریستین مک‌کنا به نگارش درمی‌آید.

این کتاب که درباره زندگی و فعالیت‌های هنری لینچ طی سال‌های متمادی است، سال 2017 روانه بازار می‌شود. این اثر براساس 90 مصاحبه با دوستان‌، اعضای خانواده و همکاران سازنده «قله‌های دوقلو» نوشته می‌شود. این اثر زندگی‌نامه‌ای اولین کتاب لینچ نیست؛ او در سال 2007 هم «صید ماهی بزرگ» را روانه بازار کرد که به 26 زبان ترجمه شده است.

دیوید لینچ متولد سال 1946، ابتدا در رشته هنرهای زیبا تحصیل کرد و اوایل دهه 1970 وارد وادی فیلمسازی شد. «مرد فیل‌نما» اولین موفقیت سینمایی او بود که نامزد هشت جایزه اسکار شد. این فیلم جایزه بهترین فیلم خارجی سزار فرانسه را نیز دریافت کرد.

به گزارش گاردین، لینچ در اواخر دهه 80 با «مارک فارست»، تهیه‌کننده معروف برای ساختن سریال تلویزیونی «برج‌های دوقلو» قرارداد بست. این مجموعه تلویزیونی در دهه 90 در شبکه ABC به نمایش درآمد و به موفق‌ترین سریال تلویزیونی دهه 90 تبدیل شد.

یکی از موفق‌ترین آثار کارنامه سینمایی لینچ «در قلب وحشی» است که در سال 1990 موفق به دریافت جایزه نخل طلای کن شد. در سال 1997 لینچ فیلم «بزرگراه گمشده» را ساخت. این فیلم در گیشه موفقیتی به دست نیاورد و نقدهای مثبت و منفی دریافت کرد.

در سال 2001 بود که فیلم «جاده مالهلند» به عنوان یکی از آثار ماندگار لینچ به دنیای سینما آمد. این فیلم با نقش‌آفرینی «نائومی واتس» جایزه بهترین کارگردانی جشنواره کن و نامزدی اسکار بهترین کارگردانی را برای لینچ به‌همراه آورد و در جوایز سزار فرانسه بهترین فیلم خارجی انتخاب شد. انجمن منتقدان فیلم لس‌آنجلس فیلم «جاده مالهلند» را به‌عنوان بهترین فیلم دهه‌ گذشته سینمای جهان انتخاب کرد.

در سال 2005 «لینچ» در جشنواره کن اعلام کرد در حال ساخت اولین پروژه دیجیتالی خود با نام «امپراتوری درون» است. این فیلم در سال 2006 اکران شد و منتقدان استقبال چشمگیری از آن داشتند. این کارگردان نامدار در همان سال جایزه شیر طلای افتخاری جشنواره ونیز را دریافت کرد. جدیدترین سریال لینچ قرار است در سال 2017 روی آنتن برود.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۵ مهر ۱۳۹۴ / ۱۵:۵۹
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 94072516369
  • خبرنگار : 71413