/ اجلاس امنیتی مونیخ/

رئیس مجلس عراق : به کمک همسایگان‌مان نیاز داریم

رئیس مجلس عراق گفت: با توجه به تحولات اخیر منطقه در گسترش تروریسم، همکاری همسایگان و کشور عراق جهت مقابله با داعش بسیار ضروری است.

رئیس مجلس عراق گفت: با توجه به تحولات اخیر منطقه در گسترش تروریسم، همکاری همسایگان و کشور عراق جهت مقابله با داعش بسیار ضروری است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سلیم عبدالله جبوری که به منظور شرکت در کنفرانس مقدماتی اجلاس امنیتی مونیخ به تهران سفر کرده است پس از حضور در این اجلاس در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد .

وی با تاکید بر اینکه عراق در مبارزه با ترویسم به کمک دوستان و همسایگان خود احتیاج دارد گفت: کشورهای مختلفی آمادگی خود را برای مقابله با تروریسم و مقابله با داعش اعلام کردند و در حال حاضر همکاری با همراهی ایران ، عراق ، سوریه و روسیه در جریان است.

وی در رابطه با درخواست عراق از روسیه جهت کمک توضیح داد: در حال حاضر همکاری های اطلاعاتی است و اگر نیازی به همکاری های بیشتر باشد قطعا موضوع از طریق مجاری مربوطه دنبال خواهد شد.

جبوری در خصوص کنفرانس مقدماتی اجلاس امنیتی مونیخ نیز خاطر نشان کرد: این کنفرانس اولین بار است که اتفاق می افتد و برای بررسی مسائل امنیتی در سطح منطقه‌ای می تواند بسیار راهگشا باشد و ما روابط خود را در این چارچوب با کشورهای منطقه گسترش دهیم.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۵ مهر ۱۳۹۴ / ۱۵:۴۲
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 94072516355
  • خبرنگار : 71405