با همکاری استرالیا و نیوزیلند

پروژه بررسی «متد‌های جدید آموزشی» در مدارس آغاز می‌شود

مقامات آموزشیِ نیوزیلند و استرالیا قصد دارند در یک پروژه مشترک به بررسی تاثیر اجرای برنامه‌های جدید آموزشی در مدارس بپردازند.

مقامات آموزشیِ نیوزیلند و استرالیا قصد دارند در یک پروژه مشترک به بررسی تاثیر اجرای برنامه‌های جدید آموزشی در مدارس بپردازند.

به گزارش سرویس آموزش و پرورش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هکیا پاراتا وزیر آموزش و پرورش نیوزیلند در این‌باره گفت: کارشناسان آموزشی در نیوزیلند و استرالیا تیم‌های مطالعاتی را تشکیل داده‌اند تا با تلاش مشترک خود تاثیر پروژه‌های جدید آموزشی را بر سطح یادگیری دانش‌آموزان ارزیابی کنند. در همین راستا وزارت آموزش و پرورش نیوزیلند به همراه دست‌کم شش مدرسه از این کشور در پروژه‌ای چهار ساله با عنوان «فضاهای خلاقانه یادگیری و تغییر مدرسان» به سرپرستی دانشگاه ملبورن استرالیا شرکت خواهند کرد و این پروژه از سال آینده آغاز خواهد شد.

به گزارش شینهوا، پاراتا در بیانیه‌ای در این رابطه یادآور شد: کلاس‌های درس باید به گونه‌ای تجهیز شوند که امکان تدریس با متدهای قرن بیست‌ویکم وجود داشته باشد و همچنین کودکان و نوجوانان را برای دستیابی به موفقیت ترغیب کنند. به همین خاطر است که این پروژه یک برنامه پیشگامانه و البته به‌موقع است.

وی افزود: در این پروژه، ظرفیت‌ ایجاد فضاهای خلاقانه و نوآورانه در عرصه آموزش برای تقویت متدهای تدریس و بهبود یادگیری دانش‌آموزان بررسی خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش نیوزیلند در پایان تاکید کرد: این پروژه، فرصتی عالی برای ماست تا از همکاری کارشناسان بین‌المللی برای تقویت سیستم آموزشی کشورمان بهره‌مند شویم.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۵ مهر ۱۳۹۴ / ۰۶:۱۴
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 94072515782
  • خبرنگار : 90069