جانشین فرمانده سپاه:

سردار شهید همدانی هرگز در مقابل دشمن عقب ننشست

جانشین فرمانده سپاه گفت: سردار همدانی در مدت 37 سال هیچگاه لباس جنگ را از تن خود خارج نکرد و هرگز در مقابل دشمن عقب ننشست.

جانشین فرمانده سپاه گفت: سردار همدانی در مدت 37 سال هیچگاه لباس جنگ را از تن خود خارج نکرد و هرگز در مقابل دشمن عقب ننشست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه همدان، سردار "حسین سلامی" پنج شنبه 23 مهر در مراسم هفتم سردار شهید حسین همدانی اظهار کرد: خداوند سردار همدانی را در طول مدت 37 سال از خطرات مختلف حفظ کرد تا این مرد بزرگ تبدیل به اسطوره و شخصیتی تکرار ناپذیر در تاریخ انقلاب شود.

وی با اشاره به تشییع پیکر با شکوه سردار شهید همدانی ادامه داد: امروز نام همدان با نام یک مرد آسمانی و شخصیت الهی گره خورده و دارای وجه و اعتبار بی بدیلی شده است و استقبال و تشییع پیکر این شهید بزرگوار توسط مردم آن قدر با شکوه بود که مقام معظم رهبری از این رفتار مهربانانه و سرشار از معرفت تجلیل کردند.

سردار سلامی با بیان اینکه برخی انسان‌ها و شخصیت‌ها به هویت و اعتبار یک ملت و گاه بشریت تبدیل می شوند، تصریح کرد: شهید سردار همدانی از این افراد بود که به الگو و اسوه‌ای برای کسانی که در راه دفاع از حق می جنگند، تبدیل شد.

وی به بیان ویژگی های سردار همدانی پرداخت و گفت: سردار همدانی فردی وارسته، عبد خدا، پارسا، زاهد، غیرتمند، فروتن، وفادار به ولی امر مسلمین، فداکار، مردم دار و عارف و عامل به احکام دین بود.

سردار سلامی، سردار همدانی را همچون ستاره‌ای پر نور در آسمان ایران در کنار کهکشان ستارگان شهید دیگر دانست و تاکید کرد: ما شهید را تنها به اندازه وسع خودمان می شناسیم و از ابعاد وجودی ایشان آگاه نیستیم. سردار همدانی در مدت 37 سال هیچگاه لباس جنگ را از تن خود خارج نکرد و هرگز در مقابل دشمن عقب ننشست.

وی خاطرنشان کرد: هر چند سردار همدانی در سن پیری بود اما طبع و روح و قلبی جوان و جوان پسند داشت و با جوانان ارتباط معنوی عمیقی برقرار می کرد و به معنای واقعی فرمانده دلها بود و راه نفوذ به دل‌ها را می دانست و دارای نفوذ کلام بود.

جانشین فرمانده سپاه سردار همدانی را صحابی واقعی امام حسین(ع) عنوان کرد و گفت: پیام شهادت سردار همدان پیام شهادت اباعبدالله(ع) بود و با شهادت خود نشان داد که راه سعادت مسلمانان از مسیر جهاد و شهادت عبور می کند.

وی با تاکید بر اینکه عاشورا قله فضیلت ها و محل ظهور و تجلی ایثار و ایستادگی و ایمان بود، ادامه داد: شهادت امام حسین(ع) حجت خدا را بر بندگان تمام و تاکید کرد که برای دفاع از اسلام و مسلمین هیچ بهانه ای برای ترک میدان جهاد نیست و امروز شاهد هستیم که عاشورا زنده تر و با طراوت تر از هر سال برگزار می شود و قلب های بیشتری را فتح می کند.

سردار سلامی تصریح کرد: سردار همدانی از قافله امام حسین(ع) بود و محاسنش را در میدان جهاد سفید کرده بود و با شهادتش نشان داد که دفاع از اسلام و مسلمانان مرزی نمی شناسد، تا آنجا که در سواحل مدیترانه به شهادت رسید.

وی تاکید کرد: بیش از 100 سال است که استکبار و دنیای غرب برای دنیای اسلام تاریخ مصیبت باری را رقم زده اند و از هیچ تلاشی برای ترویج فساد و برهنگی در جهان اسلام فروگذار نکرده اند و با تاخت و تاز بی رحمانه سعی در تکه تکه کردن جغرافیای اسلام و به غارت بردن منابع و ذخایر طبیعی و نفت آنها دارد و کشورهای اسلامی را تحقیر شده و وابسته می خواهد تا خود بتواند قدرتمند باشد و بر دنیا تسلط داشته باشد.

سردار سلامی اسرائیل را خنجر زهرآگین غرب در پهلوی اسلام عنوان کرد و گفت: آمریکا و غرب با حمایت خود از رژیم صیونیستی اسرائیل باعث آوارگی مسلمانان فلسطینی شده و متاسفانه هنوز مسلمانان مصرف کننده افکار غربی و کالاهای لوکس هستند.

وی با اشاره به انقلاب اسلامی ایران تصریح کرد: انقلاب امام خمینی(ره) که مردی آسمانی بود، خواب خوش غربیان و دنیای استکبار را برآشفت و سردار همدانی فرزند این انقلاب و قیام بود و پس از انقلاب، دیگر آمریکا و دنیای سلطه به پیروزی در سرزمین های اسلامی نرسیدند بلکه چهار شکست سنگین از فلسطین و لبنان که تربیت شدگان انقلاب بودند، خوردند.

سردار سلامی خاطر نشان کرد: هر چند امروز شاهد هستیم که مردم سوریه را آواره در خیابان های اروپا می خواهند و دست به کشتار ملت بحرین و پاکستان و دیگر کشورهای اسلامی می زنند اما سردار همدانی با درایت خود جنگ را در سواحل مدیترانه مدیریت کرد و در آن جا به شهادت رسید.

وی راز ماندگاری و سربلندی را مقاومت دانست و گفت: ما راه شهیدانمان را ادامه خواهیم داد و به دنیا ثابت می کنیم که پرچم اسلام هیچ‌وقت بر زمین نخواهد افتاد.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۳ مهر ۱۳۹۴ / ۲۰:۱۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94072315358
  • خبرنگار :