جلسه روسای دانشگاه‌ها با معاون اول رییس جمهور برگزار شد

جلسه روسای دانشگاه‌ها، شهرک ها و پارک‌های علم و فناوری منتخب کشور با معاون اول رییس‌جمهور برگزار شد.

جلسه روسای دانشگاه‌ها، شهرک ها و پارک‌های علم و فناوری منتخب کشور با معاون اول رییس‌جمهور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این جلسه که عصر امروز برگزار شد علاوه بر اسحاق جهانگیری علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمدباقر نوبخت رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، فرهادی وزیر علوم، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور حضور داشتند. در این جلسه روسای دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌ها دغدغه‌ها و نقطه نظرات خود را بیان کردند.

فرهادی وزیر علوم تامین منابع مالی پارک‌های علم و فناوری، ایجاد زیرساخت‌های این پارک‌ها، نوسازی زیرساخت‌های علمی کشور، افزایش منابع مالی برای تحقیقات، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، حضور شرکت‌های بین المللی در پارک های علم و فناوری، ایجاد شرکت های سرمایه‌گذار خطرپذیر و پیگیری دیپلماسی علمی را خواستار شد.

ربیعی نیز با بیان این‌که «طرح توسعه آموزش کارآفرینی در حال تهیه است» خاطرنشان کرد: میزان بیکاری تحصیل کردگان نسبت به میانگین بیکاری دو برابر است و میزان تطابق رشته‌های آموزشی با کار فارغ التحصیلان فقط 10 درصد است.

در ادامه محمدباقر نوبخت رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز با اشاره به این‌که «بودجه تحقیقات در سال جاری نسبت به سال گذشته 34 درصد رشد کرده است» گفت: این اعتبار ناکافی است.

وی با اشاره به تبیین برنامه ششم توسعه و بودجه 95 خاطرنشان کرد: ما تلاش می‌کنیم بودجه تحقیقات را در برنامه ششم و بودجه 95 افزایش دهیم.

وی با اشاره به پیشنهاد روسای دانشگاه‌ها درباره اخذ وام دانشگاه‌ها گفت: این پیشنهاد باید تدوین شود و اگر این طرح عملیاتی باشد حتما در بودجه 95 مدنظر قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور نیز با اشاره به اینکه سرمایه اصلی کشور ما نیروی انسانی است تاکید کرد: دانشگاه باید جزو زندگی روزمره و جزئی از مبلمان شهری ما باشد.

وی با اشاره به وجود مشکل بودجه برای پارک‌های علم و فناوری گفت: ما خواهان افزایش بودجه و اعتبار این پارک‌ها هستیم.

معاون اول رییس جمهور نیز در این نشست با اشاره به اینکه در دوران پساتحریم سیاست‌های دولت براساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اجرا می‌شود گفت: کشور برای توسعه به دانشگاه نیاز دارد. دولت هم سعی می‌کند مشکلات دانشگاه‌ها را حل کند و البته در این راستا دولت هم با محدودیت‌هایی مواجه است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۱ مهر ۱۳۹۴ / ۱۸:۵۴
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 94072114236
  • خبرنگار : 71480