دی‌میستورا امروز در مسکو/جنگ در سوریه مانند "کوکتل سمی" شده است

استفان دی میستورا با اعلام این که برای برگزاری کنفرانس ژنو 3 فعالیت می‌کند، گفت: تلاش می‌کنیم سوریه تقسیم نشود.

استفان دی میستورا با اعلام این که برای برگزاری کنفرانس ژنو 3 فعالیت می‌کند، گفت: تلاش می‌کنیم سوریه تقسیم نشود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه دریک کنفرانس خبری گفت: بدون راهکار سیاسی ثباتی در سوریه وجود ندارد. ما برای مقدمه چینی برگزاری کنفرانس ژنو 3 فعالیت می‌کنیم.

فرستاده سازمان ملل به سوریه تاکید کرد: بحران سوریه راهکار نظامی ندارد.

استفان دی میستورا همچنین خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم سوریه تقسیم نشود.

فرستاده سازمان ملل به سوریه در ادامه با اشاره به سفر امروز (سه شنبه) خود به مسکو برای رایزنی با مقامات این کشور در خصوص اوضاع سوریه تاکید کرد: هدف من از این سفر اطلاع از دیدگاه‌های روسیه در قبال سوریه است و از آنجا نیز به واشنگتن سفر خواهم کرد.

دی‌میستورا بر لزوم ایجاد تفاهم میان آمریکا و روسیه درباره نحوه حل و فصل بحران سوریه تاکید و اعلام کرد: پس از تفاهم دوطرف در خصوص سوریه، واشنگتن و مسکو می‌توانند به عنوان جزئی مهم از گروه یا گروه‌های کاری باشند که برای تنظیم مذاکرات سیاسی در سوریه تلاش خواهند کرد.

فرستاده سازمان ملل همچنین گفت: اوضاع فعلی سوریه نیاز به راهکاری سیاسی برای حل و فصل بحران این کشور را بیش‌تر می‌کند.

وی درباره حملات نظامی روسیه در سوریه نیز گفت: "دخالت" نظامی روسیه در سوریه باعث ایجاد تحرکات جدیدی شده که وضعیت را دشوارتر کرده است.

دی‌میستورا مدعی شد: "دخالت" نظامی روسیه در سوریه به آواره شدن 40 هزار غیرنظامی در سوریه منجر شده و با دخالت نظامی روسیه در سوریه انجام مذاکرات میان دولت و مخالفان سوری امری ضروری به نظر می‌رسد.

او افزود: رهبران سوریه و روسیه باید اجازه دهند که غیرنظامیان از زبدانی، الفوعه و کفریا خارج شوند.

دی‌میستورا اظهار داشت که درگیری سوریه احتمالا تبدیل به کوکتل سمی شده و سوریه مانند افغانستان و سومالی خواهد شد که نیازمند تلاش فوری سیاسی براساس بیانیه ژنو است و نظامی کردن درگیری سوریه بسیار خطرناک است و تفاهم روسیه و آمریکا درباره فعالیت نظامی در سوریه بسیار مهم و فوری است.

دی‌میستورا نسبت به تحریم نشست گروه‌های کاری پیشنهادی برای حل بحران سوریه از سوی مخالفان ابراز تاسف کرد و گفت: بدون حمایت واقعی منطقه‌ای و بین‌المللی و نیز بدون مذاکره میان سوری‌ها اوضاع بسیار پیچیده و سخت خواهد شد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۰ مهر ۱۳۹۴ / ۱۸:۲۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94072013424
  • خبرنگار : 71457