هشدار وزرای دفاع آمریکا و انگلیس درباره عواقب اقدام نظامی روسیه در سوریه

وزرای دفاع آمریکا و انگلیس در کنفرانس خبری مشترکی در لندن، مدعی شدند که اقدامات روسیه و ایران در سوریه باعث آسیب دیدن منطقه خاورمیانه خواهد شد.

وزرای دفاع آمریکا و انگلیس در کنفرانس خبری مشترکی در لندن، مدعی شدند که اقدامات روسیه و ایران در سوریه باعث آسیب دیدن منطقه خاورمیانه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا در این نشست خبری گفت: روسیه به عواقب اقدامات خود در سوریه نمی‌اندیشد. اقدامات مسکو به تمام منطقه آسیب می‌زند و برای صلح در سوریه نیز مضر است.

کارتر ادامه داد: اقدام نظامی مسکو نه تنها کمکی به حل بحران سوریه نخواهد کرد بلکه به امنیت ملی روسیه نیز آسیب می‌زند. ما با شرکای خود برای بی اثر کردن تهدیدات روسیه متحد هستیم.

وی همچنین مدعی شد که پنتاگون اطلاعاتی در دست دارد که نشان می‌دهد چهار فروند از موشک‌های کروز روسیه که چهارشنبه از دریای خزر به سوی سوریه شلیک شده بود، در ایران به زمین اصابت کرده است.

رئیس پنتاگون تاکید کرد: لندن همچنان بزرگترین هم‌پیمان واشنگتن باقی خواهد ماند. روسیه به جای اقدام نظامی در سوریه باید بشار اسد را برای حل و فصل سیاسی بحران در کشورش قانع کند.

وی با پذیرش ضمنی شکست در آموزش نظامی مخالفان سوری گفت که پنتاگون شیوه جدیدی را برای آموزش شورشیان "میانه روی" سوریه در پیش خواهد گرفت. وزیر دفاع آمریکا همچنین تاکید کرد که باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا قرار است که رویکرد واشنگتن در قبال حمایت از شورشیان سوری را بازنگری کند. در همین حال روزنامه نیویورک تایمز به نقل از یک مقام دولت اوباما که خواست نامش فاش نشود، گزارش داده است که ایالات متحده آمریکا در حال رها کردن برنامه 500 میلیون دلاری پنتاگون برای آموزش شورشیان سوری است.

مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس نیز در این کنفرانس خبری گفت: اقدامات نظامی روسیه تنها برای حمایت از اسد است. هرگونه اقدام یا تهدید نظامی روسیه در دریای مدیترانه را با همکاری مثال‌زدنی با دیگر هم پیمانان پاسخ می‌گوییم.

وی استراتژی روسیه در سوریه را غیر منطقی خواند و گفت: کاری که مسکو در سوریه می‌کند، باعث پیچیده‌تر شدن اوضاع خواهد شد.

فالون هرگونه اقدام علیه ترکیه را اقدام علیه کل ناتو خواند و بر حمایت ناتو از آنکارا تاکید کرد.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۱۷ مهر ۱۳۹۴ / ۱۵:۴۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 94071711097
  • خبرنگار : 71402