عفو بین‌الملل خواهان تحقیقات مستقل درباره تجاوزات ائتلاف عربی علیه یمن شد

عفو بین الملل ضمن تاکید بر لزوم انجام تحقیقات شفاف و مستقل درباره تجاوزات ائتلاف عربی علیه یمن، خواهان ممانعت از فروش سلاح به کشورهای عضو این ائتلاف شد.

عفو بین الملل ضمن تاکید بر لزوم انجام تحقیقات شفاف و مستقل درباره تجاوزات ائتلاف عربی علیه یمن، خواهان ممانعت از فروش سلاح به کشورهای عضو این ائتلاف شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عفو بین الملل در بیانیه‌ای اعلام کرد: گزارشات اخیر نشان می‌دهد که ائتلاف تحت رهبری عربستان مغایر با قوانین موجود حملاتی را علیه یمن انجام داده که می‌تواند در حد جنایت جنگی باشد.

در این بیانیه آمده است: باید از ارسال سلاح برای ائتلاف عربی ممانعت به عمل آورد. آمریکا و دیگر کشورهایی که برای طرف‌های درگیر سلاح ارسال می‌کنند، باید مسئولیت این را هم برعهده بگیرند که ارسال سلاح موجب کاهش نقض حقوق بشر در یمن نمی‌شود.

عفو بین الملل خواهان تحقیقات جدی و مستقل درباره تجاوزات ائتلاف عربی به رهبری عربستان علیه یمن شد.

در همین راستا کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل و سازمان بین‌المللی مهاجرت در بیانیه مشترکی اعلام کردند که از مارس گذشته تاکنون 114 هزار تن به دلیل جنگ یمن به کشورهای جیبوتی، اتیوپی، سومالی، سودان، عربستان و عمان فرار کرده‌اند.

به گفته سازمان ملل درگیری در یمن منجر به کشته شدن 5000 تن و زخمی شدن 25 هزار تن دیگر شده است.

وزارت حقوق بشر یمن نیز در بیانیه‌ای سکوت جامعه جهانی در قبال ادامه حملات ائتلاف متجاوز عربی در یمن و محاصر مردم بی گناه این کشور را محکوم کرد و از همگان خواست تا از خواب چندین ماهه بیدار شوند و ببینند که مردم یمن با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند.

در این بیانیه از شورای امینت و تمامی نهادهای بین المللی خواسته شده تا به مسئولیت تاریخی و انسانی خود در قبال مردم یمن عمل کنند.

از سوی دیگر عبدالعزیز جباری، مشاور عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور فراری یمن اعلام کرد که تحقیقات برای شناسایی عاملان حمله به مقر دولت مستعفی یمن در عدن ادامه دارد.

در حمله اخیر به مقر دولت مستعفی یمن تعدادی از نیروهای متجاوز از جمله 20 اماراتی کشته شدند. مسئولیت این حمله را داعش برعهده گرفته است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۵ مهر ۱۳۹۴ / ۱۱:۴۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94071509929
  • خبرنگار : 71516