ادعای ناتو: روسیه به اپوزیسیون دولت سوریه حمله می‌کند نه داعش

دبیرکل ناتو امروز (سه‌شنبه) گفت که وی از روسیه می‌خواهد تا نقشی سازنده و فعال در جنگ علیه داعش ایفا کند.

دبیرکل ناتو امروز (سه‌شنبه) گفت که وی از روسیه می‌خواهد تا نقشی سازنده و فعال در جنگ علیه داعش ایفا کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، "ینس استولتنبرگ"، دبیرکل ناتو بار دیگر نسبت به اقدام روسیه که از نظر وی هدف گرفتن اپوزیسیون دولت سوریه و نه تروریست‌های داعش است، ابراز نگرانی کرد.

وی پیش از نشست وزرای ناتو در یک کنفرانس خبری مدعی شد: من نگران این هستم که روسیه، داعش را هدف نمی گیرد و در عوض به اپوزیسیون و غیرنظامیان سوریه حمله می‌کند. من هفته گذشته در این رابطه با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در نیویورک گفت‌وگو کردم. من تاکید کردم که روسیه باید نقشی سازنده و فعال در جنگ علیه داعش ایفا کند و همینطور برای یافتن راه حل سیاسی مذاکره‌شده تلاش کند.

دبیرکل ناتو همچنین گفت که نسبت به توضیح مسکو درباره نقض هوایی ترکیه تردید دارد. مسکو گفته است که اقدام جنگنده روس اشتباهی و غیرعمدی بوده است. به گفته استولتنبرگ، تردیدهایی در رابطه با توضیح مسکو وجود دارد چرا که دو حادثه این چنینی رخ داده که بیشتر از چند ثانیه طول کشیده است.

وی افزود: من درباره انگیزه‌های آن گمانه‌زنی نمی‌کنم اما این به نظر حادثه نمی‌آید. چرا که دو بار رخ داده است. ائتلاف ناتو به رهبری آمریکا که ترکیه نیز عضوی از آن است، توضیح واقعی دریافت نکرده است. ناتو با مسکو تماس مستقیم نداشته است اما این ائتلاف استفاده احتمالی از خطوط ارتباطی نظامی با روسیه را بررسی می‌کند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۴ مهر ۱۳۹۴ / ۱۳:۴۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94071409328
  • خبرنگار : 71402