درخواست رسمی نخست‌وزیر فرانسه از ژاپن برای سازماندهی بخش هسته‌ای این کشور

نخست‌وزیر فرانسه سفر سه روزه خود به ژاپن که با هدف گفت‌وگوهای دو جانبه درباره‌ موضوع هسته‌ای انجام شد را با موفقیت به پایان رساند.

نخست‌وزیر فرانسه سفر سه روزه خود به ژاپن که با هدف گفت‌وگوهای دو جانبه درباره‌ موضوع هسته‌ای انجام شد را با موفقیت به پایان رساند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری یورونیوز، سفر مانوئل والس، نخست‌وزیر فرانسه به ژاپن به دنبال خبر ماه سپتامبر درباره‌ علاقه صنایع میتسوبیشی هوی ژاپن در بررسی خرید سهام شرکت آریوا ان. پی، شرکت تابع سازنده راکتور از کمپانی هسته‌ای آریوا انجام شد.

در ماه ژوئیه شرکت بزرگ الکتریسیته فرانسه (EDF) موافقت کرد تا بین 51 تا 75 درصد این شرکت تابع را خریداری کند. در آن زمان این شرکت اعلام داشت که به دنبال شرکایی برای خرید سهام بخش کمتر خواهد بود.

مانوئل والس به طور رسمی از شینزو آبه نخست وزیر ژاپن خواست تا این کشور به تجدیدسازمان کردن بخش هسته‌ای فرانسه کمک کند.

شینزو آبه در این باره گفت: ژاپن قصد دارد تا به منظور بهبود امنیت هسته‌ای جهان از طریق در میان گذاشتن تجربیات به دست آمده با کشورهای جهان و درس‌هایی که از حادثه هسته‌ای فوکوشیما داییچی آموخته، همکاری کند.

این کشور به آهستگی پس از حادثه 2011 که از برخورد سونامی بزرگ با سواحل ژاپن به وجود آمد ، به سمت انرژی هسته‌ای در حرکت است.

گداخت هسته‌ای موجب شد تا 160 هزار نفر خانه‌های خود را ترک کنند و باعث آلوده شدن آب، غذا و هوا شد.

پس از بالغ بر 2 سال تعطیلی، اولین راکتور هسته‌ای ژاپن در اواسط اوت 2015 شروع به کارکرد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۴ مهر ۱۳۹۴ / ۱۳:۱۰
  • دسته‌بندی: انرژی هسته‎‌ای
  • کد خبر: 94071409292
  • خبرنگار :