نگرانی وزیر کشور انگلیس از پذیرش مهاجران بیشتر

وزیر کشور انگلیس قرار است در جریان مراسمی در منچستر به ایراد سخنرانی بپردازد و درباره این مساله سخن بگوید که مهاجرت گسترده باعث می شود تا نتوان یک جامعه منسجم بوجود آورد.

وزیر کشور انگلیس قرار است در جریان مراسمی در منچستر به ایراد سخنرانی بپردازد و درباره این مساله سخن بگوید که مهاجرت گسترده باعث می شود تا نتوان یک جامعه منسجم بوجود آورد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نوشته روزنامه بلفاست تلگراف، "ترزا می"، وزیر کشور انگلیس در این سخنرانی قرار است بگوید: میلیون ها تن از کشورهای فقیر به دنبال زندگی و سکونت در انگلیس هستند اما کشور می تواند فقط تعداد محدودی از آنها را جای دهد.

وی همچنین اعلام خواهد کرد که دولت لندن قصد دارد کشورهای عضو اتحادیه اروپا را از مجبور کردن انگلیس برای پذیرش پناهجویان منع کند.

وی در سخنرانی خود در کنفرانس حزب محافظه کار در منچستر قرار است بگوید: تمایل برای داشتن بهترین زندگی کاملا قابل قبول است. میلیون‌ها تن از کشورهای فقیر به دنبال این هستند تا در انگلیس ساکن شوند، کار کنند و به زندگی ادامه دهند اما ما نمی توانیم از عهده اسکان و کار تمام این افراد برآییم. درحالیکه باید به وظایف اخلاقی خود در قبال کمک به این افراد پای بند بمانیم و آنها را انجام دهیم باید سیستم مهاجرپذیری داشته باشیم که به ما اجازه دهد تا این تازه واردها را کنترل کنیم.

وزیر کشور انگلیس همچنین قرار است در این سخنرانی بگوید: زمانیکه تعداد مهاجران از حدی تجاوز کند،‌ تغییرات نیز به سرعت رخ می دهد و احتمال اینکه بتوان جامعه ای منسجم ایجاد کرد، وجود نخواهد داشت. مدارس، بیمارستان ها و زیرساخت‌های اصلی نظیر مسکن و حمل‌ونقل نمی‌توانند از پس این همه مهاجر برآیند. ما می‌دانیم که به افراد در مشاغل کم درآمد یا باید حقوق کمتر داد یا باید آنها را اخراج کرد. اما حتی اگر هم بتوان با این مشکلات دست و پنجه نرم کرد و آنها را حل و فص کرد باز هم انگلیس نمی تواند هر ساله میزبان صدها هزار مهاجر باشد.

با این حال، بوریس جانسون، شهردار لندن به رهبری حزب محافظه کار درحالی نسبت به حمایت از کم درآمدهای جامعه انگلیس هشدار داد که این حزب قرار است اصلاحاتی را در زمینه رفاه اجتماعی و در بحبوحه درخواست ها از سوی جورج آزبورن، وزیر خزانه داری انگلیس درباره بررسی مجدد کاهش اعتبارات مالیاتی ایجاد کند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۴ مهر ۱۳۹۴ / ۱۰:۵۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 94071409068
  • خبرنگار : 71129