ارزآوری 66 میلیارد دلاری صادرات سمنان در 6 ماهه اول امسال

مدیرکل گمرک استان سمنان از ارزآوری بیش از 66 میلیارد دلاری صادرات این استان در 6 ماهه اول امسال خبر داد.

مدیرکل گمرک استان سمنان از ارزآوری بیش از 66 میلیارد دلاری صادرات این استان در 6 ماهه اول امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، علی سعدالدین در جمع خبرنگاران با اشاره به حجم صادرات گمرکی این استان در 6 ماهه نخست سال‌جاری اظهار کرد: طی 6 ماه گذشته 300 هزار و 448 تن کالا به ارزش 66 میلیارد و 341 میلیون و 962 دلار از این گمرک صادر شده است.

وی با بیان اینکه متوسط ارزش دلاری هر تن کالای صادراتی استان سمنان در این مدت 221 دلار بوده است، اضافه کرد: سیمان، گچ‌، شمش سرب، کاشی، کولر و آبگرمکن، یخچال، عایق رطوبتی‌، مواد معدنی از قبیل فروسیلیس، سنگ سیلیستین‌، سنگ گرانیت‌، کربنات سدیم، پودر لباسشویی، یونولیت، هیپو کلریت سدیم، پروفیل فولادی، کرک‌بز‌، ظروف یکبار مصرف از جنس پلی استایر، پلاستیک فریزر‌، مواد نفتی از قبیل گرانول pvc، هیدروکربن سبک و... از مهمترین کالاهای صادراتی این استان در سال‌جاری بوده است‌.

وی با بیان اینکه‌ این حجم از تولیدات داخلی استان سمنان به 32 کشور جهان صادر شده است، تصریح کرد: کشورهای عراق، ترکمنستان، آلمان‌، استرالیا، انگلستان‌، روسیه‌، افغانستان، هلند، آذربایجان‌، امارات متحده عربی، جمهوری کره و … از مهمترین مقاصد صادراتی کالاهای این استان بوده است.

مدیرکل گمرک استان متوسط ارزش دلاری هر تن کالای وارداتی به گمرک استان را یک‌هزار و 809 دلار اعلام و اظهار کرد: در 6 ماهه نخست امسال 14 هزار و 317 تن کالا به ارزش 25 میلیارد و 843 میلیون و 631 دلار از این گمرک ترخیص شده که عمده کالاهای وارداتی شامل باتری مستعمل‌، ماشین آلات خط تولید و اجزا و قطعات آنها، اجزا و قطعات منفصله لودر مواد اولیه کارخانجات مانند: پنبه شانه‌نزده حلاجی نشده، الیاف تاپس اکریلیک، رنگ کاشی‌، نوار فلزی، زیر کوبیت، مفتول و لوازم مصرفی مانند فویل آلومینیم‌، کائوچو، لامپ ال ای دی شیلنگ سی‌ان‌جی‌، هسته سرامیکی و نمد کاتالیست خودرو، اجزا و قطعات تهویه و... بوده است.

سعدالدین با بیان اینکه این کالاها از 19 کشور جهان به گمرک سمنان وارد شده، خاطرنشان کرد: عمده این کالاهای وارداتی از کشورهای چین، ترکیه، ایتالیا، انگلستان، امارات متحده‌عربی، تایوان، قرقیزستان، اسلوونی به این گمرک وارد شده است‌.

وی یادآوری کرد که گمرک استان در شش ماهه سالجاری با احتساب ضمانت‌نامه‌ها مبلغ 92 هزار و 10 میلیون ریال درآمد داشته که این حجم از درآمد گمرکی استان در قیاس با مدت مشابه در سال گذشته 46 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۳ مهر ۱۳۹۴ / ۱۴:۵۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 94071308581
  • خبرنگار :