با دفاع از حملات روسیه در سوریه؛

عمران زعبی خطاب به وزیر خارجه سعودی: بچه، تو ساکت باش!

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه تاکید کرد که جدیت حملات روسیه به پایگاه‌های تروریست‌ها در سوریه صدای گروه‌های تروریستی در سوریه و حامیان آنها در غرب و منطقه را درآورده است.

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه تاکید کرد که جدیت حملات روسیه به پایگاه‌های تروریست‌ها در سوریه صدای گروه‌های تروریستی در سوریه و حامیان آنها در غرب و منطقه را درآورده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، عمران زعبی، وزیر اطلاع‌رسانی سوریه در مصاحبه‌ای با تلویزیون سوریه گفت: جدیت حملات روسیه به پایگاه‌های تروریست‌ها در سوریه صدای گروه‌های تروریستی در سوریه با اسامی مختلف‌شان و حامیان آنها در غرب و منطقه را درآورد و این در حالی است که این گروه‌ها زمانی که آمریکا از ائتلاف خود برای حمله به مواضع داعش خبر داد، آنها یک فریاد هم نزنند.

زعبی گفت: ائتلاف ضد داعش تحت امر آمریکا جدی نیست و حملات آن علیه این گروه ثمره‌ای نداده است و به جای اینکه این گروه‌ها با حملات این ائتلاف آمریکا عقبگرد کنند برعکس پیش‌روی داشته‌اند و هدف این ائتلاف از بین بردن داعش نبود بلکه باقی نگه داشتن آن برای مدت‌زمانی طولانی‌تر است تا به اهداف سیاسی خود دست یابند.

وی افزود: تحقق هرگونه راه‌حل سیاسی در سوریه ممکن نخواهد بود مگر آنکه ضمانت‌کننده و کلید و مسیر آن و تصمیم‌گیرنده‌اش بشار اسد رئیس‌جمهوری سوریه باشد.

وزیر اطلاع رسانی سوریه درخصوص اظهارات عادل جبیر، وزیر خارجه عربستان در واکنشی تند گفت: من به وزیر خارجه عربستان می‌گویم که ای بچه، تو ساکت باش! زمانی که مردان کشورها و ارتش‌ها صحبت می‌کنند و ملت‌های حرف خود را می‌زنند، بچه‌ای مثل عادل جبیر باید ساکت باشد و یک گوشه‌ای بنشیند.

وی افزود: ساختار سیاسی نظام آل سعود این توانایی را ندارد که هیچ گونه تحول مثبتی را رقم بزند چرا که اساسا ساختار منفی دارد. آنچه که در یمن رخ می‌دهد، جنگ نیست بلکه یک کشتار دسته جمعی است که آل سعود علیه مردم یمن مرتکب می‌شود. عربستانی‌ها مزدوران را از سراسر جهان به سوریه و یمن می‌آورند و مهمات و امدادرسانی‌ها از طریق اسرائیل می‌رسد و این حرفی موثق است و بیهوده نیست.

زعبی درخصوص فاجعه منا نیز خاطرنشان کرد: این فاجعه نخستین رخداد در عربستان نیست، نظام آل سعود از زمانی که شکل گرفته امور حج را به صورت بسیار شخصی اداره می‌کند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۳ مهر ۱۳۹۴ / ۱۴:۰۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94071308519
  • خبرنگار : 71457