وزیر اطلاعات وظایف دولت در بررسی فاجعه منا را تشریح کرد

وزیر اطلاعات با بیان این‌که «وزارت اطلاعات از سوی دولت مسئول جمع‌آوری مستندات حادثه منا شده است» گفت: این وزارتخانه مکلف است عمدی یا غیرعمد بودن این حادثه را بررسی و اعلام کند.

وزیر اطلاعات با بیان این‌که «وزارت اطلاعات از سوی دولت مسئول جمع‌آوری مستندات حادثه منا شده است» گفت: این وزارتخانه مکلف است عمدی یا غیرعمد بودن این حادثه را بررسی و اعلام کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمود علوی در مراسم تشییع پیکر نخستین گروه از جانباختگان فاجعه منا در شیراز، اظهار کرد: معاون حقوقی ریاست جمهوری نیز مسئول است تا از جانب خانواده‌های داغدار و آسیب دیده موارد حقوقی را در جامعه بین‌الملل پیگیری کند و وزارت کشور نیز مسئول بازگرداندن حادثه‌دیدگان منا و پیکرهای جانباختگان شده است. وزیر بهداشت نیز ماموریت یافت که به عربستان سعودی برود که در این سفر و پس از انجام مذاکراتی با مقامات سعودی، آن‌ها ملزم شدند پیکر جانباختگان را هرچه سریع‌تر به کشور تحویل دهند و کار شناسایی اجساد انجام شود.

وی با تاکید بر این‌که «باید ابعاد بین‌المللی حادثه منا حفظ شود و ملت مسلمان ایران دست در دست یکدیگر با دیگر کشورهای اسلامی این حادثه را پیگیری کنند» خاطرنشان کرد: فاجعه منا هم حج و هم اعیاد دینی و مذهبی را به کام مسلمانان جهان به ویژه کشور ایران تلخ کرد و مردم مسلمان ۲۲ کشور جهان داغدار شدند.

وی با بیان این‌که «ایران تعداد زیادی ازعزیزان خود را در حادثه‌ای که در پی بی‌کفایتی آل‌سعود اتفاق افتاد، از دست داد»، افزود: بی‌کفایتی آل‌سعود از یک طرف و رفتار نابخردانه آنان از طرف دیگر این حادثه را در حد یک فاجعه رساند.

وزیر اطلاعات گفت: اگر حاکمان آل‌سعود به جای آن رفتارهای نابخردانه با ملت مسلمان همدردی می‌کردند و به کشورهای اسلامی تسلیت می‌گفتند، شاید کمی از عمق فاجعه کاسته می‌شد و شاهد کاهش خشم ملت‌های اسلامی می‌شدیم.

وی با تصریح این‌که «استانداران کشور مسئول برگزاری مراسم‌ برای جانباختگان و رسیدگی به وضعیت خانواده‌های آنان هستند»، گفت: تمام قدم‌ها در راستای عزت ملت ایران اسلامی برداشته شده و مراتب همکاری با خانواده‌های جانباختگان در حال انجام است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۳ مهر ۱۳۹۴ / ۱۳:۰۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94071308435
  • خبرنگار :

برچسب‌ها