نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس:

فاجعه منا یک تراژدی خیابانی بود

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید ردیف بودجه مستقلی برای جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان اختصاص دهد.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید ردیف بودجه مستقلی برای جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان اختصاص دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کردستان، امید کریمیان، پنج شنبه (نهم مهرماه) در آیین اختتامیه دهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان، ضمن تسلیت به جان باختگان فاجعه منا، اظهار کرد: فاجعه منا یک تراژدی خیابانی بود که به دلیل بی لیاقتی مدیران آل سعود رقم خورد. ایران و دیگر کشورهای اسلامی باید کمیته‌ای را برای احقاق حقوق شهدای خود تشکیل دهند و از حقوق جانباختگان این حادثه دفاع کنند.

وی اظهار کرد: متاسفانه هر ساله جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با یک تراژدی مصادف می‌شود که از جمله آن می‌توان به وقایع شنگال، کوبانی، منا و آوارگان سوری اشاره کرد. هنرمندان می‌توانند جهان را مدیریت کنند و با گفتار و رفتارشان پیام ملت‌ها را به گوش جهانیان برسانند.

وی تصریح کرد: مریوان جایگاه فرهنگ و هنر است و در این دیار انسان‌های فرهیخته‌ای همچون منصف چوری، ملا مصطفی بیسارانی و ملا عبدالکریم مدرس زیسته‌اند که مایه افتخار برای این شهرستان هستند.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس در ادامه با اشاره به این‌که جوانان توانمندی در این شهرستان در حوزه‌های مختلف هنرنمایی می‌کنند، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم جشنواره تئاتر خیابانی را با نام مریوان به ثبت برسانیم.

وی یادآور شد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید ردیف بودجه مستقلی برای جشنواره تئاتر خیابانی مریوان اختصاص دهد تا متکی به اعتبارات غیردولتی و مردمی نباشیم.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۹ مهر ۱۳۹۴ / ۱۶:۳۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94070905893
  • خبرنگار :

برچسب‌ها