نماینده مردم نهبندان در مجلس:

با فاجعه منا باید منطقی برخورد شود

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: فاجعه منا حرکتی ناشیانه نبود، بلکه پروژه‌ای از پیش برنامه‌ریزی شده بود که باید با آن منطقی برخورد شود.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: فاجعه منا حرکتی ناشیانه نبود، بلکه پروژه‌ای از پیش برنامه‌ریزی شده بود که باید با آن منطقی برخورد شود.

مراد هاشم‌زهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه مراسم حج هر ساله برپا می‌شود به عنوان یک حرکت تجاری دیده شده و باید در این زمینه تدابیری اندیشیده شود.

وی افزود: طی یک سال مسائلی که پشت سرهم اتفاق افتاده را نمی‌توان حادثه تلقی کرد و دنیای اسلام باید برای بهتر برگزار شدن مراسم حج برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهد.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید با حکومت سعودی در این زمینه اتمام حجت کنیم، ادامه داد: مردمی که عاشقانه به سمت خانه رفته با این گونه برخورد و اتفاقات دچار ناامیدی شده و اعتماد به نفس آن‌ها کاهش می‌یابد.

هاشم‌زهی با اشاره به اینکه در حال حاضر، این ضعف وحدت را متزلزل می کند، تصریح کرد: آنچه که در این ایام گذشت حرکتی ناشیانه نبود، بلکه حرکتی حساب شده بود که باید آن را بررسی و با آن منطقی برخورد شود.

وی اظهار کرد: حادثه منا موضوع ملی نیست، بلکه مساله بین‌المللی بوده و امت اسلامی از تمامی فرقه‌ها و گروه‌های اسلامی مختلف مصیبت‌زده شده‌اند.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بحث یک کشور و ملت و یا بحث سنی و شیعه نیست، بلکه وسعت و دامنه آن به قدری گسترده است که یک چهارم جمعیت جهان را در برمی‌گیرد.

هاشم‌زهی با اشاره به اینکه به مصلحت نیست این حادثه به ابعاد داخلی کشور راه پیدا کند، ادامه داد: آنچه مسلم است حوادث امسال حج ربط به دنیای اسلام داشته و می‌تواند آینده این مراسم را زیر سوال ببرد.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هدف اصلی در مناسک حج وحدت بوده و نباید با این بهانه‌ها مبنای از هم‌گسیختگی برای مردم شد و اتحاد را از بین برد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۸ مهر ۱۳۹۴ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94070805291
  • خبرنگار :