رییس دادگستری رامهرمز تاکید کرد:

برخورد جدی با عوامل درگیری مرگبار در باغملک

رییس دادگستری رامهرمز از اجرای برنامه‌های پیشگیرانه به منظور جلوگیری از تشدید درگیری در روستاهای این شهرستان خبر داد.

رییس دادگستری رامهرمز از اجرای برنامه‌های پیشگیرانه به منظور جلوگیری از تشدید درگیری در روستاهای این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خوزستان، شهریار مقیمی‌مفرد اظهار کرد: به دنبال درگیری ماه گذشته در روستای "پتک جلالی" شهرستان باغملک، اقداماتی در خصوص جلوگیری از گسترش اختلاف و درگیری‌ها میان طوایف درگیر صورت گرفته است.

وی ادامه داد: پس از این درگیری، بلافاصله اعضای شورای تامین شهرستان‌های باغملک و رامهرمز ضمن حضور در محل حادثه، به صورت مشترک در روستای میداوود تشکیل جلسه دادند و تصمیم قاطعی برای برخورد جدی و قانونی با منازعین و عوامل درگیری و تدابیر امنیتی و انتظامی برای پیشگیری از بروز حادثه مشابه، اتخاذ شد. همچنین برای کنترل ویژه جهت جلوگیری از هرگونه درگیری، ایست بازرسی ثابت و گشت سایر توسط ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی در سطح شهرستان رامهرمز ایجاد شده است.

مقیمی‌مفرد تصریح کرد: منازعین که پس از درگیری وارد شهرستان رامهرمز شده بودند، تعقیب و دستگیر شدند همچنین تعدادی از محرکینی که ساکن این شهرستان هستند، دستگیر و بازداشت شدند. با دعوت از معتمدین و بزرگان طوایف غیردرگیر و تشکیل جلسه با آنان، برای آرام کردن دو طایفه درگیر تلاش شد.

رییس دادگستری رامهرمز اظهار کرد: برخی افرادی که مغرضانه و به قصد تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی اقدام به انتشار اخبار غیرواقعی در این خصوص می‌کردند، شناسایی شده و تحت تعقیب قانونی قرار گرفته‌اند.

در درگیری مسلحانه روز 23 شهریور 94 میان دو طایفه م و م. م در روستای پتک شهرستان باغملک، 10 نفر کشته و تعدادی از ساکنان این روستا نیز زخمی شدند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۶ مهر ۱۳۹۴ / ۱۵:۰۳
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 94070603637
  • خبرنگار :