/فاجعه منا/

نصوری: کشورهای اسلامی، سفرای عربستان را از کشورشان اخراج کنند

معاون بنیاد مهدویت گفت: دولت عربستان لیاقت مدیریت و برنامه‌ریزی برای حرم امن الهی را ندارد.

معاون بنیاد مهدویت گفت: دولت عربستان لیاقت مدیریت و برنامه‌ریزی برای حرم امن الهی را ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا نصوری در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با ابراز تاسف از فاجعه‌ای که در منا رخ داد، اظهار کرد: تمام ابعاد این فاجعه مربوط می‌شود به بی‌کفایتی و ضعف مدیریتی دولت عربستان، آن‌ها خود را ام‌القرای جهان اسلام معرفی می‌کنند در حالی که نمی‌توانند دو میلیون زائر را آن هم در زمان محدود مدیریت کنند.

وی ادامه داد: ما در حرم امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) و سایر امامزادگان خادمانی را داریم که در نهایت ادب و عزت با مردم رفتار می‌کنند در حالی که دولت عربستان در اطراف حرم امن الهی افرادی را که لباس‌های نظامی و کلت به کمر دارند، گماشته‌اند که تمام این رفتارها سبب وحشت زائران می‌شود.

معاون مرکز تخصصی مهدویت تاکید کرد: تمام این عوامل نشان از آن دارد که آن‌ها لیاقت مدیریت و برنامه‌ریزی برای حرم امن الهی را ندارند و تمام مشکلات به وجود آمده مربوط به ضعف مدیریت دولت عربستان است. آمدن وزرای عربستان به منا آن هم در آن هجمه جمعیت بیشتر مانور سیاسی بود و می‌خواستند یک رعب و وحشتی را در دل مردم ایجاد کنند و به همین دلیل این فاجعه عظیم رخ داد.

نصوری خاطرنشان کرد: بدتر از این بی‌مدیریتی، این است که عربستان دنبال توجیه این فاجعه هست و می‌خواهد از زیربار مسئولیت آن شانه خالی کند.

معاون بنیاد مهدویت در ادامه با اشاره به وظایف مسئولین در داخل و خارج از کشور در قبال این فاجعه گفت: مسئولان باید بدانند که خانواده‌های این زائران کشته شده چشم انتظار بودند، بنابراین باید برای آرامش آن‌ها تمهیداتی اندیشه شود و بدانیم که آن‌ها شهدای ما هستند و سمبل عبادت و تقوا بودند.

وی افزود: اکنون بهترین فرصت است که رئیس‌جمهور که در خارج از کشور است بخش اعظم صحبت‌های خود را به صورت جدی در برخورد با بی کفایتی کشور عربستان اختصاص دهد و مواضع ایران را در برابر بی‌کفایتی‌های دولت عربستان اعلام کند.

نصوری عنوان کرد: کشورهای اسلامی باید وارد عمل شوند و خواستار اخراج سفرای عربستان از کشور خودشان باشند و یا حداقل آن‌ها را تهدید کنند وگرنه با اعلام انزجار کار چندانی پیش نمی‌رود. ما باید فضای رسانه‌ای دنیا را تسخیر کنیم و نگذاریم آن‌ها سوء استفاده کنند. آن‌ها برخی از سران کشورهای دیگر را می‌خرند و از جنگ تبلیغاتی به نفع خودشان بهره می‌برند و ما باید این فضا را به سمت واقعیت سوق بدهیم و مردم بدانند که حق با ماست.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۵ مهر ۱۳۹۴ / ۰۷:۱۸
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 94070502192
  • خبرنگار : 71461

برچسب‌ها