/فاجعه منا/

پیرموذن: کمیته حقیقت‌یاب مِنا در سازمان کنفرانس اسلامی تشکیل شود

یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس بر لزوم تشکیل کمیته حقیقت‌یاب در سازمان کنفرانس اسلامی جهت بررسی ابعاد فاجعه منا و سقوط جرثقیل تاکید کرد و گفت که این کمیته باید با رصد شرایط، مقصرین را جهت پیگرد قانونی به سازمان‌های بین‌المللی معرفی کند.

یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس بر لزوم تشکیل کمیته حقیقت‌یاب در سازمان کنفرانس اسلامی جهت بررسی ابعاد فاجعه منا و سقوط جرثقیل تاکید کرد و گفت که این کمیته باید با رصد شرایط، مقصرین را جهت پیگرد قانونی به سازمان‌های بین‌المللی معرفی کند.

کمال‌الدین پیرموذن در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در واکنش به فاجعه منا و به دنبال آن کشته و مجروح شدن هزاران زائر مسلمان ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های حجاج جان‌باخته و تسلیت و تعزیت به آنها،‌ گفت: کارنامه عربستان و عملکرد دولتمردان آن کشور نسبت به مسلمانان جهان به خصوص به حجاج و زائران آکنده از ظلم‌ها، خیانت‌ها، جنایت‌ها، تلفات جانی و کشتارهاست.

وی با بیان اینکه زمامداران جانی و بی‌کفایت عربستان به جای تامین امنیت و حفاظت از جان حجاج بیت‌الحرام، در یمن و عراق و بحرین و سوریه مسلمان‌کشی می‌کنند، افزود: ظاهرا بی‌کفایتی و کاهلی آل سعود در رسیدگی شایسته به امور حج و حجاج و تامین امنیت آنان پایانی ندارد.

پیرموذن با تاکید بر اینکه مکه و مدینه به دلیل موقعیت جهانی - اسلامی متعلق به عموم مسلمانان جهان است، گفت: از آن جا که عربستان جلوی اشتباهات و جنایات دولتمردان عربستان را نمی‌گیرد، مسلمانان دنیا بایستی جلوی این سردمداران را بگیرند که ناکارآمدی خود را با درآمد خدادادی نفت می‌پوشانند.

وی با بیان اینکه مسلمانان در طول تاریخ ضربات بسیاری از هم خورد‌ه‌اند، گفت: اکنون نیز در فاجعه منا مسلمانان از ناحیه سردمداران به ظاهر مسلمان عربستانی ضربه خورده‌اند، دولتمردان عربستانی که مسوولیت تامین امنیت وحفاظت از جان حجاج بیت‌الحرام به عهده دارند و کوتاهی آنان در این خصوص کم نبوده است.

نماینده مردم اردبیل با تاکید بر لزوم بررسی این فاجعه در سازمان کنفرانس اسلامی و ملل مسلمان گفت: باید کنفرانس اسلامی با تشکیل کمیته حقیقت‌یاب در اسرع وقت به بررسی حوادث تاسف‌بار در رمی جمرات و سقوط جرثقیل و کثرت جان‌باختگان در اسرع وقت بپردازد و با رصد شرایط مقصرین را به سازمان‌های بین‌المللی جهت پیگرد قانونی معرفی کند.

پیرموذن با بیان اینکه وزارت امور خارجه باید مجدانه مسئولیت خویش را انجام دهد، گفت: از ملت رشید ایران اسلامی و از تمامی انسان‌های آزاده و دارای فطرت در هر کجای دنیا می‌خواهم که بی‌کفایتی آل‌سعود را در این امر خطیر محکوم کنند و با توجه به خون‌ریزی‌ها و استبداد و ناتوانی زمامداران عربستان به هر نحو ممکن تحقق حکمرانی خوب در عربستان را طالب باشند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۵ مهر ۱۳۹۴ / ۰۱:۰۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94070502146
  • خبرنگار : 71234