/فاجعه منا/

بیانیه سازمان اسلامی دانشجویان ایران (سادا) در مورد حادثه منا

در پی وقوع حادثه دلخراش منا، سازمان اسلامی دانشجویان ایران (سادا) بیانیه‌ای صادر کرد.

در پی وقوع حادثه دلخراش منا، سازمان اسلامی دانشجویان ایران (سادا) بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متن این بیانیه به شرح زیر است:

اناالله و اناالیه راجعون

متاسفانه بعد از حادثه دلخراش مسجدالحرام این بار در مسیر رمی جمرات باز هم حاجیان قربانی بی تدبیری و کج اندیشی مسولان سعودی برگزار کننده مراسم حج شده اند. گویا حواس آل سعود این روزها بیشتر به ماجراجویی و دخالت در کشورهای همسایه است تا برگزاری هر چه بهتر مراسم حج.

آل سعود باید پاسخگو باشد، پاسخ گوی دل ده‌ها مادر و همسر و فرزند داغ دار که با دل پر امید آنها را راهی سرزمین وحی کرده اند ولی حالا با دل پر درد باید انتظار جنازه عزیزان خود را بکشند. آری این چنین است برادر. آل سعودی چنان غرق در پول نفت و حجاج شده است که سایر مناسک را از یاد برده است. این غول سرمست چنان به جان دیگر مسلمانان در یمن و سوریه و عراق افتاده است که بوی خون از عمارت های آنها به هوا رفته است. ما دانشجویان مسلمان ضمن محکوم کردن، درخواست غرامت از پادشاهی آل سعود به خاطر غیر مسولانه برگزار کردن مراسم حج از نهادهای بین المللی چون سازمان کنفرانس اسلامی داریم تا چاره‌ای برای این بی تدبیری ها بیاندیشند.

سازمان اسلامی دانشجویان ایران همدردی خود را با بازماندگان این عزیزان از دست رفته اعلام می‌دارد و از خداوند منان برایشان طلب رحمت و آمرزش فراوان می‌کند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۴ مهر ۱۳۹۴ / ۱۶:۱۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94070401967
  • خبرنگار :

برچسب‌ها