اسناد جنایت‌های عربستان در یمن به شورای حقوق بشر سازمان ملل تحویل داده شد

چند نهاد حقوق بشری یمنی با شرکت در نشست‌های شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو اسناد و مدارکی دال بر نقض‌ حقوق بشر و جنایت‌های جنگی عربستان در یمن را به این شورای ارائه کردند.

چند نهاد حقوق بشری یمنی با شرکت در نشست‌های شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو اسناد و مدارکی دال بر نقض‌ حقوق بشر و جنایت‌های جنگی عربستان در یمن را به این شورای ارائه کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری المسله، یمنی‌ها تلاش می‌کنند تا در دوره کنونی نشست‌های شورای حقوق بشر سازمان ملل، اعضای این شورا را متقاعد کنند تا با تشکیل کمیته حقیقت یاب برای محاکمه عربستان موافقت کنند.

به رغم درخواست‌های مکرر سازمان ملل برای توقف درگیری‌ها و جنگ در یمن و هشدار این سازمان نسبت به وخامت اوضاع انسانی، عربستان همچنان به لجبازی خود ادامه داده و به کشتار یمنی‌ها و تخریب منازل آن‌ها می‌پردازد.

اخیرا نیز سعودی‌ها با هدف اشغال صنعاء دست به عملیات زمینی در استان مأرب زده و حملاتی را علیه انصارالله انجام داده آغاز کرده‌اند. این حملات همزمان با تلاش های بین‌المللی برای توافق طرف‌های یمنی بر سر آتش بس در یمن صورت می‌گیرد.

فعالان حقوق بشر یمنی در ژنو از نهادهای بین‌المللی به دلیل سکوت در قبال جنایت‌های عربستان و نقض حقوق بشر انتقاد کردند.

علی الدیلمی، رئیس هیات دفاع از حقوق و آزادی‌های یمن در این باره گفت: ما با مشارکت خود در نشست‌های شورای حقوق بشر اقدامات متجاوزانه عربستان را رسوا می‌کنیم و توضیح خواهیم داد که سعودی‌ها مرتکب جنایت جنگی و کشتار دسته جمعی شده و باید در دیوان کیفری بین‌المللی محاکمه شوند.

احمد الشاهی، عضو مرکز حقوق بشر یمن نیز تاکید کرد: ما از جامعه جهانی انتظار داریم که بی‌طرفانه عمل کند اما می‌بینیم جامعه بین‌الملل طرف کسانی را می‌گیرد که پول، قدرت و نفوذ دارند.

فعالان یمنی تلاش می‌کنند تا در نشست های شورای حقوق بشر موافقت اعضای این شورا را برای محاکمه عربستان به دلیل استفاده از سلاح‌های ممنوعه در یمن به دست آورند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۸ شهریور ۱۳۹۴ / ۰۹:۴۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94062817302
  • خبرنگار : 71516