کرملین: درخواست سوریه برای حضور نظامی روسیه مورد بررسی قرار می‌گیرد

کرملین اعلام کرد: هرگونه حضور نظامی روسیه در مبارزه با داعش در سوریه در چارچوب روابط دو جانبه بنا به در خواست دمشق مورد بررسی قرار می‌گیرد.

کرملین اعلام کرد: هرگونه حضور نظامی روسیه در مبارزه با داعش در سوریه در چارچوب روابط دو جانبه بنا به در خواست دمشق مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در میان خبرنگاران گفت: حضور نظامی روسیه در عملیات مبارزه علیه داعش در سوریه می‌تواند در چارچوب روابط دو جانیه مورد تبادل نظر و گفت و گو قرار گیرد. البته در صورتیکه سوریه چنین در خواستی را مطرح کند.

وی ادامه داد: اگر چنین درخواستی مطرح باشد، در این صورت به طور طبیعی این مساله مورد گفت‌وگو و بازنگری در چارچوب روابط دوجانبه قرار می گیرد. بسیار سخت است که بخواهیم درباره فرضیات صحبت کنیم.

در روزهای اخیر، رسانه‌های غربی گزارش‌هایی را از افزایش فعالیت نظامی روسی در سوریه و ایجاد یک پایگاه هوایی در آن کشور منتشر کرده‌اند و روز چهارشنبه، جانشین رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه گفت که کشورش ایجاد یک پایگاه هوایی در سوریه در آینده را مردود نمی‌داند هر چند هنوز در این مورد تصمیمی اتخاذ نشده است. مقامات آمریکایی گفته‌اند که فعالیت نظامی روسیه در سوریه را زیر نظر خواهند داشت.

با اینهمه، هنوز مقامات روسی گزارش‌ رسانه‌های غربی در مورد اعزام واحدهای رزمی به سوریه را تایید نکرده‌اند. با اینهمه، به گزارش خبرگزاری تاس، پسکوف در نشست خبری روز جمعه گفت که هنوز شورای ریاست جمهوری در امور جامعه مدنی و حقوق بشر "درخواستی از نفرات ارتش روسیه که مایل به اعزام به سوریه نیستند دریافت نکرده است." وی گفت "اگر چنین درخواستی دریافت شود، البته مورد بررسی قرار خواهد گرفت."

روز جمعه، وبسایت خبری روسی gazeta.ru در گزارشی تحت عنوان "فکر کردیم به شرق اوکراین می رویم ولی به سوریه فرستاده شدیم" نوشت که "روسیه نفرات و تجهیزات نظامی ار بندر نووروسیسک به سوریه اعزام می‌کند و گفته می‌شود که بعضی افسران و سربازان قراردادی نمی‌خواهند در سوریه بجنگند و با اعزام به آن کشور مخالفت کرده‌اند." این وبسایت اظهارات قبلی پسکوف را هم یادآور شده که گفته بود ممکن است روسیه و سوریه در یک رزمایش بزرگ دریایی مشترک شرکت کنند.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۲۷ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۵:۱۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94062717120
  • خبرنگار : 71089