انصارالله مجددا بر پذیرش راه‌حل سیاسی عادلانه برای یمن تاکید کرد

سخنگوی گروه انصار الله یمن مجددا بر پذیرش راه‌حل سیاسی عادلانه برای حل بحران یمن تاکید کرد و افزود: عربستان به اقدامات غیرقابل توجیه و مانع‌تراشی در مسیر دست یابی به راه حل سیاسی ادامه می‌دهد.

سخنگوی گروه انصار الله یمن مجددا بر پذیرش راه‌حل سیاسی عادلانه برای حل بحران یمن تاکید کرد و افزود: عربستان به اقدامات غیرقابل توجیه و مانع‌تراشی در مسیر دست یابی به راه حل سیاسی ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی العهد، محمد عبدالسلام، سخنگوی گروه انصارالله یمن بعد از انتقال دولت مستعفی یمن از ریاض به عدن در سخنانی رسمی همکاری بین‌المللی در خصوص مسأله یمن را در پایین‌ترین سطح دانست و گفت: کشتار یمن لکه ننگی برای متجاوز و نشان‌دهنده بی‌توجهی سازمان ملل به اوضاع وخیم انسانی مردم یمن است. گویا انسان یمنی با وجود عضویت این کشور در سازمان ملل انسان به شمار نمی‌رود.

وی نقش اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی را در شرایطی که کشورش شاهد استمرار تجاوزات وحشیانه است، منفی و غیرقابل توجیه دانست چرا که از ماموریت ملی و اسلامی خود کناره گرفته‌اند و در ارائه راهکاری مناسب برای دفاع از فلسطین و مسجد الاقصی ناتوان ماندند.

عبدالسلام بر اهمیت روند نظامی مبارزه ملی در رویارویی با تجاوزات و مقابله با آن برای دفاع از جان و میهن و کشور تاکید کرد.

از سوی دیگر "محمد العامری" وزیر کشور و مشاور رئیس جمهور مستعفی یمن در سخنانی اظهار داشت که حوثی‌ها پایبندی به قطعنامه 2216 شورای امنیت مبنی بر عقب‌نشینی آنها از استان‌ها و شهرهای یمنی و تحویل اسلحه و کناره گیری از نهادهای دولتی را نپذیرفتند. این در حالی است که اسماعیل ولد شیخ، فرستاده سازمان ملل به یمن پیشتر از موافقت "شفاهی" گروه انصارالله یمن در خصوص پایبندی به برخی بندهای این قطعنامه که با دیگر بندهای آن در تعارض است خبر داده بود.

بر اساس این گزارش دولت مستعفی یمن مجددا از حوثی‌ها خواسته بود تا به شکلی صریح پایبندی خود را به اجرای قطعنامه مذکور شورای امنیت که نقشه راه برای برقراری صلح قبل از انجام هرگونه مذاکرات است اعلام کنند.

دولت مستعفی یمن تاکید کرده بود که تصمیم دولت مبنی بر عدم مشارکت در مذاکرات مسقط نشان دهنده مخالفت آن برای انجام هرگونه مذاکره با حوثی‌ها است تا زمانی که پایبندی خود را به اجرای کامل قطعنامه اعلام نکرده ‌اند.

در هیمن حال، خالد بحاح، نخست وزیر دولت مستعفی یمن در نشستی در عدن گفت که در عدن و دیگر استانها باقی خواهند ماند و تا زمان عقب نشینی حوثی ها از تمامی مناطق یمن پای میز مذاکرات نخواهند نشست.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۶ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۲:۳۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94062616639
  • خبرنگار : 71475