نگرانی شدید آمریکا از محتوای سخنرانی عباس در سازمان ملل

یکی از مسئولان تشکیلات خودگردان فلسطین فاش کرد که این تشکیلات طی روزهای اخیر یک پیام تهدیدآمیز خطاب به رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دریافت کرده است.

یکی از مسئولان تشکیلات خودگردان فلسطین فاش کرد که این تشکیلات طی روزهای اخیر یک پیام تهدیدآمیز خطاب به رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دریافت کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یک مسئول فلسطینی برجسته در تشکیلات خودگردان فلسطین که خواست نامش فاش نشود، در گفت‌وگو با روزنامه خلیج آنلاین گفت: دفتر ریاست تشکیلات خودگردان تاکنون تماس‌های متعددی از سوی مقامات عالی رتبه دولت آمریکا و در راس آنها جان کری، وزیر خارجه آمریکا دریافت کرده که در آنها تلاش شده محمود عباس را از اتخاذ هرگونه تصمیمی که "موجب خشم آمریکایی‌ها" شود، باز دارند.

به گفته این مسئول فلسطینی در پیامی از سوی آمریکا هشدار داده شده" در صورتی که سخنرانی عباس در مجمع عمومی سازمان ملل در اواخر ماه جاری میلادی شامل نقض توافقنامه‌های سابق فلسطین و سرائیل باشد، تهدیدات واشنگتن قابل اجرا خواهند بود."

این مقام فلسطینی اظهار داشت: دولت آمریکا در واقع نگران است که عباس در این سخنرانی توافق اسلو را رسما لغو کند و یا مقامات و نهادهای فلسطینی را وادار کند از ابتدای اکتبر آتی به این توافقنامه عمل نکنند.

وی افزود: شرایط میان تشکیلات خودگردان و دولت آمریکا به شدت دچار تنش شده و عباس تصمیم دارد طی مرحله آتی موضع‌گیری‌ها علیه دولت آمریکا و طرف اسرائیلی را شدت بخشد.

عباس محتوای سخنرانی که قرار است اواخر ماه جاری میلادی در سازمان ملل ایراد کند را به اطلاع کشورهای عربی رسانده و از آنها تقاضای کمک‌ مالی فوری کرده و خواسته است در صورت اجرایی شدن تهدیدات آمریکا، یک صندوق‌ حمایت مالی از فلسطین به ارزش 100 میلیون دلار راه اندازی کنند.

صائب عریقات دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) نیز در این باره تاکید کرد که سخنرانی عباس در سازمان ملل سرنوشت ساز و مهم خواهد بود.

عریقات گفت: عباس سخنرانی بسیار مهمی خواهد داشت و در آن به تمامی تحولات سیاسی جاری در فلسطین، اهانت صهیونیست‌ها به مقدسات اسلامی و نقض حقوق فلسطینیان خواهد پرداخت.

وی افزود: رهبران فلسطینی نمی‌توانند ادامه شرایط به شکل فعلی را قبول کنند و گام‌های بعدی در سطح داخلی و خارجی خواهد بود.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۴:۵۶
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 94062516243
  • خبرنگار : 71496