نگرانی از وخامت وضع پناهجویان در اردوگاهی در مجارستان

همزمان با وخیم شدن شرایط در یک اردوگاه موقت در مجارستان، فعالان حقوق پناهجویان از دولت‌های اروپایی خواسته‌اند محدودیت‌ها برای مهاجران را رفع کنند.

همزمان با وخیم شدن شرایط در یک اردوگاه موقت در مجارستان، فعالان حقوق پناهجویان از دولت‌های اروپایی خواسته‌اند محدودیت‌ها برای مهاجران را رفع کنند.

به گزارش سرویس اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این درخواست پس از آن مطرح شد که فیلمی با تصاویری نگران‌کننده از داخل یک اردوگاه پناهجویان در نزدیکی مرز مجارستان با صربستان منتشر شد. در این فیلم پلیس کیسه‌های مواد غذایی را به سوی انبوهی از مهاجران پرتاب می‌کند.

زنی اتریشی که این فیلم را ضبط کرده گفته است که با پناهجویان بدرفتاری می‌شود و از کشورهای اروپایی خواسته که مرزهای خود را باز کنند.

به گزارش بی‌بی‌سی، این در حالی است که قرار است به زودی وزرای امور خارجه مجارستان، جمهوری چک، اسلواکی، لهستان، آلمان و لوکزامبورگ که ریاست اتحادیه اروپا را در حال حاضر بر عهده دارد در مورد سیستم سهمیه‌بندی پیشنهاد شده برای پناهندگان به بحث بپردازند.

آلمان یک سیستم سهمیه‌بندی‌ را پیشنهاد کرده که کشورهای اتحادیه اروپا را ملزم به پذیرش شمار ثابت مهاجران می‌کند. کمیسیون اروپا می‌خواهد همه ساله 120 هزار پناهجوی اضافی برای اسکان بین 28 کشور عضو تقسیم شود که از شمار قبلی پیشنهاد شده 40 هزار نفر بیشتر است. اما جمهوری چک، مجارستان، لهستان و اسلواکی این پیشنهاد را رد کرده‌اند.

در هفته‌های اخیر، ده‌ها هزار نفر از مهاجران به شدت در تلاش به فرار از درگیری در کشورهایی مانند سوریه و لیبی هستند. هزاران نفر سفر خود را از یونان به سمت شمال ادامه می‌دهند، اگرچه شروع باران‌های سنگین سفر آنها را دشوار ساخته است. بسیاری از آنها می‌خواهند از طریق مجارستان به آلمان، اتریش و سوئد سفر کنند که از جمله کشورهای ثروتمند اتحادیه اروپا هستند و قوانین پناهندگی آزادتری دارند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۱ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۰:۴۳
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 94062112951
  • خبرنگار : 90069