معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

تعدد متولیان نظارت، مهم‌ترین چالش سازمان غذا و دارو است

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تعدد متولیان نظارت بر غذا و فراورده‌های آرایشی و بهداشتی مهم‌ترین مشکل و چالش سازمان غذا و دارو به حساب می‌آید.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تعدد متولیان نظارت بر غذا و فراورده‌های آرایشی و بهداشتی مهم‌ترین مشکل و چالش سازمان غذا و دارو به حساب می‌آید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه اصفهان، عباس جعفریان دهکردی، در آئین افتتاحیه سومین همایش علوم و صنایع غذایی (همایش ملی ارتقاء ایمنی و رونق صنعت غذایی) در دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار کرد: شعار سال 2015 سازمان جهانی بهداشت، ایمنی غذا از مزرعه تا سفره برای حفظ و ارتقاء سطح ایمنی سلامت محصولات غذایی است.

وی افزود: اهمیت بحث غذا در حال حاضر در میان مردم نهادینه نشده است و وظیفه ما این است که این موضوع را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: نظارت و کنترل کیفی مواد غذایی و بهداشتی، صدور و تمدید و تعیین ضوابط مربوط به ورود، ساخت و نگهداری برعهده سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت است.

جعفریان دهکردی به اهمیت زنجیره سلامت اشاره کرد و گفت: زنجیره سلامت به عوامل و مؤلفه‌های گوناگونی وابسته است اما نقش تاثیر انکارناپذیر غذا و مسائل پیرامون آن در تامین و تکمیل سلامت مطلوب انسان بر دیگر عوامل تاثیرگذار، برتری مشهودی دارد.

وی یکی از وظایف معاونت غذا و دارو را افزایش سطح آگاهی جامعه از غذا و تاثیرات آن عنوان کرد و ادامه داد: در زنجیره از مزرعه تا سفره، کارخانجات تولیدکننده مواد غذایی از مهم‌ترین بخش‌های تامین کننده فرآورده‌های غذایی ایمن محسوب می‌شود و به دلیل این اهمیت سازمان غذا و دارو بر خود می‌داند که برنامه‌های مدیریتی و روند تولید کارخانجات را پایش و نظارت کند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به برنامه‌های سازمان غذا و دارو اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش بیماری‌های غیرواگیر، اثرات تغییر سبک زندگی و نوع تغذیه و کاهش فعالیت‌های بدنی، سازمان غذا و دارو فعالیت‌های خود را به سمت کنترل و پایش محصولات از نظر نمک، قندهای ساده، روغن و ... سوق داده است.

جعفریان دهکردی افزود: پیگیری جدی جلوگیری و شناسایی کالاهای قاچاق و تقلبی نیز از جمله برنامه‌های سازمان غذا و دارو است.

وی نشانگرهای راه‌های تغذیه را گامی بلند در راستای حفظ سلامتی ذکر کرد و گفت: تعدد متولیان نظارت بر غذا و فراورده‌های آرایشی و بهداشتی مهم‌ترین مشکل و چالش سازمان غذا و دارو به حساب می‌آید.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار کرد: تعریف نشدن حداقل شرایط لازم برای ورود سرمایه گذاران در صنعت غذا، عدم شناسنامه‌دار بودن محصولات کشاورزی و ... نیز از دیگر مشکلات سازمان است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۵:۲۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 94061811956
  • خبرنگار :